معجزه ای به نام ژل رویال
  • 2021/17/02
  • 0

معجزه ای به نام ژل رویال

مدتی است که اسم ژل رویال یا رویال ژلی در عطاری ها، داروخانه و مراکز بهداشتی و درمانی به گوش می خورد و خواص آن بر سر زبان ها می گردد. از درمان آلزایمر تا جوان ماندن، کمک به بهبود سرطان و پیشگیری از سکته های قلبی، همه و همه از خواصی است که درباره این ماده عنوان می شود. اما آیا معجزه ای به نام ژل رویال واقعیت دارد؟ خواصی که در مورد آن عنوان می شود، صحت دارد و اگر اینطور است دلیل آن چیست؟ پاسخ این پرسش ها را در ادامه این مقاله به شما خواهیم داد.

ژل رویال چیست؟

زنبورهای کارگر در کندوها ماده ای ژلاتینی مانند را تولید می کنند که زنبور ملکه و لاروها (لارو به تخم حشرات گفته می شود.) از آن تغذیه می کنند. این ماده ژل رویال نامیده می شود و استفاده از آن در طب سنتی مدت هاست که مرسوم است، اما در طب نوین مدت کوتاهی است که به کار گرفته شده و در همین بازه زمانی توانسته طرفداران زیادی جذب کند. نکته قابل توجه درباره ژل رویال این است که این ماده تنها برای 3 روز به لاروهای زنبور داده می شود و در این مدت آنچنان تاثیری بر روی آنها دارد که باعث رشد و نمو و تکاملشان می گردد. این ماده ارزشمند امروزه به شکل مکمل و یا در قالب محصولات آرایشی و بهداشتی به فروش می رسد و شما می توانید آنها را از طریق سایت ما تهیه نمایید. اما ژل رویال چیست که می تواند به این منوال بر زنبورها و هم چنین انسان تاثیرات مثبت بگذارد. ترکیبات به کار رفته در ژل رویال چیست که این مزیت ها را سبب می شود؟

ژل رویال، معجزه ای برای سلامتی بدن

ضد التهاب قوی

خاصیت اصلی ژل رویال، آنتی اکسیدان بودن آن است. این خاصیت بدان معناست که رویال ژل می تواند فعالیت رادیکال های آزاد در بدن را خنثی کرده و مانع از تخریب سلولی و التهاب گردد. رادیکال های آزاد اتم هایی هستند که به شدت ناپایدارند و برای رساندن خود به ثبات با سلول های سالم بدن واکنش داده و آنها را اکسید می کنند. عواملی نظیر آلودگی های محیطی، پرتو خورشید و ... می تواند فعالیت این رادیکال ها را تشدید کند و در نتیجه سبب بروز التهاب در بدن شود. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهاب قوی ژل رویال باعث شده تا از مانور این اتم های تخریب گر در بدن جلوگیری به عمل آید و زمینه برای بروز بیماری هایی چون سرطان و مشکلات قلبی کاهش پیدا کند.

سلامت قلب

مطالعات پزشکی بر روی این عصاره ارزشمند نشان داده است که با بهره گیری از پروتئین های موجود در این ماده می توان از میزان چربی بد خون و تری گلیسیرید کاست و به این شیوه ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داد. اگرچه هنوز مطالعات بیشتری برای سنجش نحوه عملکرد این ماده بر سلامت قلب نیاز است، اما تاثیرات مثبت در کاهش میزان چربی خون به وسیله رویال ژل به اثبات رسیده است.

بهبود سلامت قلب با مصرف ژل رویال

ژل رویال برای زخم

همانطور که اشاره شد، رویال ژلی دارای خاصیت ضد التهاب است و هم ویژگی باعث شده تا  این ماده برای زخم ها نیز مرهم مناسبی باشد. کوتاه کردن دوره بهبودی زخم ها و ترمیم پوست از مهم ترین خواص ژل رویال برای زخم است که می تواند به جوانسازی و زیبایی آن منجر شود. این ماده می تواند تولید کلاژن در پوست را تحریک کند و به این شیوه به کشسانی و جوانی پوست بیفزاید. کلاژن پروتئینی است که در همه بافت های بدن انسان وجود دارد و نقش آن حفظ انعطاف پذیری و انسجام بافت می باشد. ترمیم پوست با وجود این پروتئین با سرعت بالایی صورت می گیرد.

ژل رویال برای دیابت

این عصاره می تواند در افرادی که از دیابت رنج می برند، نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد. اثر ژل رویال برای دیابت به این نحو است که با افزایش میزان حساسیت به انسولین و کاهش التهاب های درونی بدن، می تواند قند خون را کنترل کند. هم چنین این ماده بر روی لوزالمعده، کبد و بافت های درونی افراد چاق اثر محافظتی داشته و از بروز التهاب در آنها و چاقی پیشگیری خواهد کرد. ژل رویال برای دیابت در کاهش میزان قند خون ناشتا نیز موثر است و حتی این موضوع می تواند در افراد سالم نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد.

ژل رویال و الزایمر

یکی از خواص این عصاره جادویی، بهبود عملکرد مغز است. طبق مطالعات پزشکی می توان ژل رویال و الزایمر را درمان و درد توصیف کرد. نقش این ماده در کاهش اضطراب و تنش ها می تواند سلول های مغزی را از نابودی نجات دهد و در پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر باشد. از آنجایی دلیل بسیاری از مشکلات مغزی، تنش، استرس و نگرانی است، ژل رویال با آرام کردن فرد می تواند ضمن جلوگیری از بروز عارضه هایی چون افسردگی برای بهبود عملکرد مغز و کنترل و مهار بیماری آلزایمر موثر خواهد بود. باید اشاره کرد که تاثیر ژل رویال و الزایمر به علت آنتی اکسیدان بودن این عصاره نیز می باشد.

ژل رویال اکسیر جوانی

عده ای از محققین به ویژه در طب سنتی ژل رویال را اکسیر جوانی می نامند. طبق مطالعه ای که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شد، آنهایی که با این اکسیر تغذیه شدند، طول عمر بیشتر به همراه عملکرد شناختی و مغزی بالاتری داشتند. امروزه از ژل رویال اکسیر جوانی در قالب محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه شده است که می توان به صورت موضعی از آن بهره جست. این ماده در پوست تولید کلاژن را تحریک می کند و مانع از چروک و کشیدگی پوست و بروز علائم پیری می شود. آنتی اکسیدان های موجود در این ماده باعث می شوند که چین و چروک های ناشی از افزایش سن، بسیار دیرتر ظاهر شوند و هدیه ژل رویال اکسیر جوانی به شما باشد.

شادابی و زیبایی پوست خود را از رویال ژلی بخواهید

ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از نام آشناترین خواص این ماده ارزشمند، ارتقا عملکرد سیستم ایمنی بدن است. ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن از اسید های چرب خود بهره می گیرد. این اسید های چرب فعالیت باکتری و ویروس هایی که وارد بدن می شوند را مهار می کند و به گلبول های سفید که مسئول دفاع از بدن هستند، قدرت بالاتری برای مبارزه می دهد. اثرات مثبت ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن به قدری بالاست که امروزه در بسیاری از مکمل های غذایی و ورزشی شاهد استفاده از آن حتی برای کودکان هستیم.

بالا بردن قدرت دفاعی بدن با مصرف رویال ژلی

عوارض جانبی ژل رویال

مانند هر ماده دیگری رویال ژلی نیز بی عارضه نخواهد بود، اما خواص آن به قدری بالاست که اگر بتوانید به درستی از آن بهره ببرید، به سلامت عمومی بدن خود کمک شایانی کرده اید. عوارض جانبی ژل رویال بیشتر شامل کسانی می شود که محصولات تهیه شده از زنبور مانند عسل و موم حساسیت دارند. اگرچه بیشتر افراد بدون عوارض جانبی ژل رویال را مصرف می کنند، اما در برخی، واکنش های آلرژیکی نظیر آسم، خارش های پوستی و مشکلات تنفسی شود.

جمع بندی صحبت ها درباره ژل رویال...

این ماده ارزشمند مدت های طولانی در طب سنتی به عنوان دارویی خاص برای بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته و اینک با شناخته شدن ابعاد مختلف آن، شاهد استفاده آن در مکمل ها و محصولات دارویی و آرایشی هستیم. کاهش التهاب های درونی بدن، کمک به کاهش عوارض درمان سرطان، کنترل قند و چربی خون، بهبود عملکرد مغز و کنترل آلزایمر، تقویت سیستم ایمنی بدن و جوانسازی و ترمیم پوست تنها گوشه ای از خواص رویال ژلی است که می تواند با مصرف خود این عصاره و یا مکمل های حاوی آن حاصل شود. اگرچه این فرآورده دارای عوارض جانبی برای عده ای معدود است، اما اگر از کسانی هستید که می توانید این اکسیر را مصرف کنید، پیشنهاد می کنیم برای خرید مکمل های حاوی آن در اولین فرصت از طریق صفحه فروش محصولات رویال ژلی ما اقدام نمایید.