فواید مصرف مولتی ویتامین در مردان
  • 2021/11/17
  • 0

فواید مصرف مولتی ویتامین در مردان

بدن همه انسان ها به طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز پیدا می کند تا بتواند سلامت سلول ها را حفظ کرده و به عملکرد طبیعی بدن کمک کند. متاسفانه بیش تر این مواد در بدن انسان تولید نمی شود و مواد غذایی و مکمل هایی که مصرف می کنیم، عامل اصلی تولید آن در بدن می باشند. به همین دلیل غنی نگاه داشتن بدن از این مواد برای کمک به عملکرد صحیح آن، باید در طول زندگی مد نظر همه افراد باشد. اما این مساله در مردان چه جنبه هایی از اهمیت را داراست؟ تامین بودن بدن مردان از ویتامین ها و مواد معدنی چه تاثیرات مثبتی در سلامت جسم خواهد داشت و کمبود این مواد، چه اثرات سوئی را به جای می گذارد؟ در این مطلب قصد داریم شما را با فواید مصرف مولتی ویتامین در مردان آشنا کنیم و به این مساله خواهیم پرداخت که چه گروه هایی از مردان بیش از دیگران به این مکمل ها نیاز پیدا می کنند؟

 

تاثیر مولتی ویتامین در بدن مردان

 

بهترین مولتی ویتامین برای مردان

قبل از ورود به بحث فواید مولتی ویتامین برای مردان، باید به این پرسش پاسخ دهیم که بهترین نوع این ترکیبات برای مردان شامل چیست؟ در واقع باید بدانیم که بدن مردان در هر دوره سنی به چه موادی بیش تر نیاز پیدا می کند و در معرض چه کمبود هایی قرار می گیرد؟ کدام ارگان ها برای حفظ عملکرد خود به ویتامین ها و مواد معدنی بیش تری نیاز دارند و از چه سنی مصرف این ترکیبات برای مردان ضرورت می یابد؟ آیا همه مردان با مشکل کمبود ویتامین و مواد معدنی رو به رو می شوند و مصرف این مکمل ها الزامی است؟

در پاسخ باید گفت که بهترین مولتی ویتامین برای مردان، آنی است که ضمن تامین انرژی بدن به ویژه در مردان مسن تر، به سلامت ارگان های خاص بدن مردان کمک کند. پروستات اندامی است که افزایش سن آن را درگیر بیماری های زیادی می کند. برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های مربوط به این ارگان، غنی بودن بدن از برخی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که می توان بخشی از آن را از طریق غذا و در غیر این صورت از طریق مکمل ها تامین نمود. هم چنین ترکیباتی که به بهبود عملکرد هورمون ها با افزایش سن منجر می شوند، از نیازهای اساسی بدن مردان می باشند. جلوگیری از افت انرژی و بالا نگاه داشتن توان جنسی از دیگر احتیاجات بدن آقایان است که با بالا رفتن سن، بیش از گذشته ضرورت می یابد. می توان با مصرف درست مکمل های مولتی ویتامین، این نیازها را به خوبی تامین نمود.

تاثیرات مولتی ویتامین ها در مردان

در این قسمت به بررسی اثرات مولتی ویتامین ها در بدن مردان می پردازیم و به طور اختصاصی فواید آنها را برای ارگان های مختلف بدن و سلامت عمومی مورد بحث قرار می دهیم. اگرچه تاثیر مولتی ویتامین ها فراتر از بحث پیش رو است، اما در این قسمت سعی کرده ایم، اصلی ترین وظایف و نقش های مولتی ویتامین ها که شامل ویتامین های ضروری بدن و مواد معدنی است را شرح دهیم تا ضرورت استفاده از آن برای آقایان روشن شود.

بهبود حافظه

واقعیتی که باید با آن روبرو شد این است که بعد از سن سی سالگی بخشی از مغز که وظیفه حفظ خاطرات را عهده دار است، دستخوش تغییر شده و عملکرد آن با کندی مواجه می شود. این بخش را هیپوکامپ می نامند و کوچک شدن آن، سبب بروز این مساله خواهد شد. در بدن زنان به علت ترشح هورمون استروژن به طور طبیعی، این کند شدن حافظه با شدت کمتری اتفاق می افتد، زیرا این هورمون می تواند از بروز این روند پیش گیری به عمل آورد و نقش محافظ را ایفا کند. اما مردان بعد از سن 30 سالگی درگیر کوچک شدن هیپوکامپ شده و مشکلاتی نظیر کم حافظگی و فراموش کاری را تجربه می کنند.

 

مولتی ویتامین های مردانه، موثر در بهبود حافظه

 

کمبود ویتامین B12 هم تا حد زیادی در این مساله تاثیرگذار است. زمانی که بدن با کمبود این ماده مواجه می شود، ضعیف شدن حافظه بروز می کند و این مساله با افزایش سن تشدید می شود. مصرف مکمل هایی که حاوی این ویتامین هستند، می تواند از بروز اختلالات حافظه پیش گیری به عمل آورد و حتی در کهن سالی هم فرد را هوشیار نگاه دارد.

پیش گیری از دیابت

دیابت عارضه ای فراگیر در بین زنان و مردان است و سن و سال هم نمی شناسد. عوامل گوناگونی در ابتلا به دیابت نقش آفرینی می کنند که از جمله آن می توان به ژنتیک، سبک زندگی، تغذیه و ... اشاره کرد. اما احتمال ابتلای مردان به این عارضه بیش از زنان است و رابطه ای هم بین پایین بودن میزان تستوسترون که هورمون مردانه است  و ابتلا به دیابت نوع 2 کشف شده است. از سویی کم بودن برخی مواد معدنی نظیر کروم می تواند در افزایش ریسک ابتلا به این بیماری موثر باشد. ضروری است با تنظیم میزان عنصر کروم در بدن، سطح انسولین خون را کنترل کرد و از نوسان شدید آن که عاملی برای ابتلا به دیابت است، پیش گیری نمود.

 

پیشگیری و کنترل دیابت با مصرف مولتی ویتامین ها

 

کمک به سلامت قلب

بیماری های قلبی یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در بین مردان می باشد. اگرچه این مشکلات در بدن زنان هم دیده می شود، اما به طور طبیعی زنان دارای هورمون هایی هستند که سلامت قلبشان را ارتقا می دهد و احتمال سکته های قلبی و دیگر بیماری های مزمن این ارگان را کاهش خواهد داد. اما ماجرا برای مردان کمی متفاوت است. غلظت خون بالاتر در مردان، اضافه وزن، چربی و کلسترول بالا، برنامه های غذایی ناسالم و ... از مهم ترین عواملی هستند که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در مردان افزایش می دهند. اما نقش مولتی ویتامین ها در این بین چیست؟

برخی ویتامین ها و مواد معدنی می توانند به سلامت قلب کمک شایانی کرده و احتمال درگیر شدن با عارضه های خطرناک را کاهش دهند. به عنوان مثال فولیک اسید می تواند جریان خون را تنظیم کرده و مانع از ایجاد انواع لخته های خونی شود. از سویی دیگر ماده معدنی پتاسیم می تواند فشار خون را تنظیم کرده و مانع از افت و یا بالا رفتن ناگهانی آن شود. این ماده به طور کلی در سلامت ساختمان قلب به عنوان یک عضله تاثیرات بسزایی دارد.

 

مولتی ویتامین ها، موثر در سلامت قلب و عروق

 

حفظ سلامت پروستات

پروستات غده ای در بدن مردان است که وظیفه ترشح مایعات را در فرآیند جنسی عهده دار است. این غده با افزایش سن و تقریبا پس از 35 الی 40 سالگی شروع به بزرگ شدن می کند و دچار التهاب می شود. (البته همه مردان این فرآیند را تجربه نمی کنند.) بزرگ شدن این غده در مراحل اولیه دفع ادرار را با  کندی مواجه می کند و در صورت توجه نکردن به این مشکل، عارضه های خطرناک دیگری نظیر هیپرپلازی خوش خیم و سرطان بروز پیدا خواهند کرد. برای پیش گیری از این اتفاق، برخی مواد معدنی می توانند تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال ماده معدنی روی از ترکیباتی است که از التهاب در پروستات پیش گیری به عمل می آورد و غنی بودن بدن از این ماده می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

حفظ سلامت پروستات با مصرف مولتی ویتامین ها

 

ویتامین تقویت نعوظ در مردان

برخی از مردان با افزایش سن و برخی دیگر حتی در سنین جوانی دچار اختلالات نعوظ هستند. اگرچه این مشکل می تواند ریشه در دلایل بسیاری داشته باشد، اما غنی سازی بدن از ویتامین های مورد نیاز، می تواند در کاهش شدت این عارضه تاثیر داشته باشد. از جمله مهم ترین ویتامین های تقویت نعوظ در مردان را باید ویتامین سی دانست. این ویتامین ضمن اینکه می تواند جریان خون در بدن را بهبود ببخشد، طول مدت نعوظ را طولانی تر کرده و عمل جنسی را برای مردان لذت بخش و راحت تر می سازد. این ویتامین به همراه ویتامین D در بهبود کیفیت رابطه جنسی مردان و افزایش مدت زمان نعوظ تاثیر گذارند و تا حد زیادی اختلالات این زمینه را کاهش می دهند.

بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی

اگر شما از دسته مردان ورزشکار هستید، طبیعی است که برای بهبود عملکرد ورزشی خود، به برخی ویتامین ها و مواد معدنی نیاز بیش تری پیدا می کنید. شاید در نگاه اول تنها پروتئین ها، از دسته مکمل های مورد نیاز بدنسازان به نظر برسند، اما واقعیت این است که طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی در بازسازی عضله ها، کمک به حفظ و ارتقا قدرت و توان آنها و پیش گیری از خستگی نقش آفرینی می کنند. از جمله مهم ترین این مواد، ویتامین های گروه B، C، D، E و مواد معدنی نظیر منیزیم، زینک، کلسیم و ... می باشد. در صورتی که برنامه غذایی روزانه تامین کننده کل نیاز بدن به این مواد نباشد، مصرف مولتی ویتامین ها در بدنسازی ضرورت پیدا می کند.

 

بهترین مولتی ویتامین ها برای مردان بدنساز

 

قیمت و خرید مولتی ویتامین

در بین این حجم از مولتی ویتامین های موجود در بازار، به کدامیک می توان اعتماد کرد؟ خرید مولتی ویتامین را به کدام مرکز باید سپرد و در خرید آن به چه مواردی باید توجه نمود؟

در مرحله اول باید هدف خود را از خرید مولتی ویتامین مشخص کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما تقویت قوای جسمی برای ورزش های سنگین است، محصول انتخابی با کسی که برای بهبود قدرت جنسی به دنبال مکمل می گردد، متفاوت خواهد بود. در نظر گرفتن ترکیباتی که داخل مکمل به کار رفته می تواند در تصمیم گیری درست یاری گرتان باشد. از سویی توصیه می شود که خرید مکمل ها را از مراجع ناشناس و بدون مجوز انجام ندهید، زیرا بازار این محصولات با عرضه داروهای قاچاق، به شدت ناامن شده است.

پیشنهاد ما به شما خرید مولتی ویتامین های اصل از داروخانه آنلاین وب دارو است. وب دارو عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین مکمل های مورد نیاز مردان است که آنها را به قیمت مناسب عرضه می کند. شما می توانید بر حسب نیاز بدن خود، از بین محصولات مولتی ویتامین، گزینه ایده آل خود را پیدا کرده و یا با کارشناسان بازرگانی این مجموعه تماس حاصل کرده و مشورت دریافت کنید.

سخن نهایی آنکه مولتی ویتامین ها...

از مهم ترین نیازهای تغدیه ای بدن همه انسان ها هستند و اگر برنامه غذایی قادر به تامین آنها نباشد، استفاده از مکمل ها ضرورت می یابد. در این بین بدن مردان نیازهای خاص خود را در سنین و شرایط مختلف داراست که باید به آن توجه شده و تامین شان در اولویت قرار گیرد. مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی به بدن مردان قدرت کافی برای انجام فعالیت های روزانه و عمل جنسی را در بالاترین سنین می دهد. هم چنین ورزشکاران با مصرف مولتی ویتامین ها می توانند به بهبود عملکرد ورزشی خود کمک شگرفی کنند. شما می توانید برای خرید مولتی ویتامین های مخصوص مردان به سایت وب دارو مراجعه کرده و با قیمت های استثنایی، بهترین و با کیفیت ترین انواع آنها را تهیه نمایید. تحویل در محل، کوتاهی زمان تحویل کالا، اصالت محصول، قیمت مناسب و امکان مشاوره رایگان از مهم ترین خدماتی است که وب دارو به شما عرضه می کند.