کوکیوتن و دانستنی های جالب در مورد آن
  • 2021/03/03
  • 0

کوکیوتن و دانستنی های جالب در مورد آن

امروزه در داروخانه ها، مراکز زیبایی و سلامتی، تبلیغات و ... نام کوکیوتن زیاد به چشم می خورد. این ماده را به عنوان یک ترکیبی که می تواند به جوانی پوست منجر شود، معرفی کرده اند و امروزه بازار فروش محصولات آن به شدت داغ شده است. اما آیا صحبت هایی که راجع به این ماده می شود، حقیقت دارد؟ کوکیوتن چگونه می تواند به سلامتی بدن کمک کرده و مانع از ظاهر شدن علائم زودرس پیری و بسیاری خواص دیگر شود؟ چگونه می توانیم این ماده را به بدن خود برسانیم و دوز استاندارد آن چه میزان است؟ در این مقاله برآنیم تا به طور شفاف پاسخ این پرسش ها را به شما داده و برای استفاده صحیح از کوکیوتن شما را راهنمایی کنیم.

کوکیوتن چیست

پرسش اصلی اینجاست که کوکیوتن چیست ؟ پاسخ علمی را اینگونه باید عنوان کرد که کوآنزیم کیوتن (Coenzyme Q10) که آن را با نام کوکیوتن نیز می شناسند، ماده ای است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می کند و در بخشی از سلول آن را ذخیره می سازد. این بخش سلول وظیفه تامین انرژی بدن را دارد و به همیت دلیل در پاسخ به اینکه کوکیوتن چیست باید گفت ماده ای که به افزایش انرژی فرد منجر می شود. هم چنین این ماده می تواند از بدن در برابر بسیاری از بیماری های التهابی محافظت کرده و مانع از وارد شدن آسیب به سلول ها شود. با افزایش سن تولید این ماده در بدن کاهش پیدا می کند، بنابراین افراد مسن بیش از دیگران در معرض کمبود کوکیوتن قرار می گیرند. در ادامه عنوان کرده ایم که فاکتورهای دیگر موثر در کمبود کوکیوتن چیست .

  • ابتلا به بیماری های التهابی درونی نظیر سرطان و یا مشکلات قلبی
  • تغذیه ناسالم و کمبود ویتامین هایی نظیر B6
  • بیماری های ژنتیکی در استفاده از کوکیوتن
  • ابتلا به بیماری هایی که  نیاز بدن به کوکیوتن را افزایش دهند
  • مصرف داروهایی نظیر کاهنده های چربی خون

کوکیوتن قرمز

آنچه باعث شهرت کوکیوتن قرمز شده است، تاثیری است که در افزایش انرژی فرد و کاهش خستگی و کسالت ایفا می کند. با مصرف مواد غذایی و یا مکمل های حاوی کوکیوتن قرمز شما قادر خواهید بود سلامت سلول های خود را حفظ کرده و مانع از مانور رادیکال های آزاد در بدن شوید. زیرا این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. رادیکال های آزاد اتم های مخربی هستند که به علت واکنش پذیر بودن با سلول های سالم بدن ترکیب شده و آنها را اکسید و تخریب می کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند مانع از چنین واکنشی شوند. زمانی که رادیکال های آزاد در بدن فعالیت می کنند، احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر انواع سرطان ها به شدت افزایش می یابد. به همین دلیل می توان کوکیوتن قرمز را یکی از ترکیبات موثر در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های خطرناک دانست.

کوکیوتن قرمز برای مردان

این روزها بازار کوکیوتن قرمز برای مردان به شدت داغ شده است و علت را باید در تاثیراتی دنبال کرد که بر روی قدرت باروری آنها خواهد داشت. افزایش سن و تاثیرات رادیکال های آزاد در بدن می تواند بر تعداد و کیفیت اسپرم های مردان تاثیر سوء گذاشته و قدرت باروری آنها را تحت تاثیر قرار دهد. کوکیوتن قرمز برای مردان می تواند به محافظت از آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از فعالیت رادیکال های آزاد منجر شود و به سلامت و تعداد اسپرم ها بیفزاید. مصرف کوکیوتن قرمز برای مردان باعث می شود تا اسپرم ها تحت تاثیر افزایش سن و شرایط محیطی تضعیف نشده و سلامت خود را برای باروری حفظ کنند.

کوکیوتن قرمز، موثر برای بهبود سلامت اسپرم های مردان

خواص کوکیوتن

با توجه به مطالعات پزشکی صورت گرفته باید گفت که خواص کوکیوتن بسیار گسترده بوده و در جنبه های مختلف سلامتی اثرگذار خواهد بود. خواص کوکیوتن را می توان به بخش های مختلفی از بدن نسبت داد که در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم. این خواص را می توان از طریق مصرف مکمل های حاوی این ماده نیز به بدن رساند.

جوانی پوست

از مهم ترین خواص این ماده می توان به قدرت بالا در جوانی پوست اشاره کرد. پوست تحت تاثیر عوامل مخرب درونی و بیرونی دچار آسیب و پیری می شود. از جمله این عوامل را می توان تاثیر رادیکال های آزاد، عدم تعادل هورمونی، اشعه های خورشید و ... دانست که به نازک شدن پوست و کاهش رطوبت آن منجر می شوند. کوکیوتن می تواند به طور مستقیم به بافت پوست وارد شده و با افزایش تولید آنتی اکسیدان ها در این قسمت از بسیاری آسیب ها پیشگیری کند. جوانی پوست مهم ترین اتفاقی است که پس از حضور کوکیوتن در آن بروز می کند و کاهش میزان و عمق چروک ها را می توان از دیگر فواید این ماده دانست.

جوانی و شادابی پوست با مصرف مکمل های کوکیوتن

کوکیوتن برای ورزشکاران

یکی از مهم ترین تاثیرات کوکیوتن برای ورزشکاران است که می تواند سبب افزایش توان بدنی و استقامت عضلانی گردد. حضور رایکال های آزاد در ماهیچه ها می تواند به کاهش قدرت آنها منجر شود. از سویی کوکیوتن برای ورزشکاران می تواند به افزایش انرژی در سلول ها منجر شود و در نتیجه شخص توانایی بیشتری برای ادامه فعالیت های ورزشی خواهد داشت. کاهش عوامل استرس اکسیداتیو در ماهیچه ها نیز به واسطه مصرف کوکیوتن برای ورزشکاران تحقق خواهد یافت.

کوکیوتن برای سرطان

یکی از دلایل ابتلا به سرطان، ناتوانی بدن در مقابله با عوامل مخرب سلولی نظیر رادیکال های آزاد است. می توان اظهار کرد که کوکیوتن برای سرطان مانند یک عامل پیشگیری کننده عمل می کند که با بالا بردن توان بدن برای از بین بردن رادیکال های آزاد و عوامل التهاب زای درونی می تواند به مقابله با بیماری هایی چون سرطان بپردازد. طی یک مطالعه پزشکی نشان داده شد که بیمارانی که به سرطان مبتلا شده اند، کمتر از حد طبیعی کوکیوتن را در بدن خود داشته اند. با این تفاسیر می توان ادعا کرد که کوکیوتن برای سرطان به مثابه یک عامل بازدارنده است.

قرص کوکیوتن برای بارداری

یکی از مهم ترین خواص این ماده را می توان تاثیراتش در افزایش قدرت باروری مردان و زنان عنوان کرد. قرص کوکیوتن برای بارداری می تواند در مردان تعداد و کیفیت اسپرم ها را افزایش دهد و در زنان به بهبود تخمک گذاری و افزایش کیفیت آن منجر شود. افزایش سن چه در مردان و چه زنان می تواند توانایی برای باروری را کاهش دهد و این مساله را باید در تاثیر استرس اکسیداتیو جست و جو کرد. تاثیر قرص کوکیوتن برای بارداری به این نحو است که با مهار اثر عوامل استرس زای اکسیداتیو نظیر رادیکال های آزاد، سلامت سلول ها، تخمک و اسپرم را حفظ کرده و قدرت باروری فرد را افزایش می دهد.

مکمل های کوکیوتن، بالا برنده قدرت باروری مردان و زنان

عوارض کوکیوتن

کوکیوتن را می توان نوعی شبه ویتامین محلول در چربی دانست که در بدن ذخیره نمی شود. این ماده هم در مواد غذایی نظیر مغزها، توت فرنگی، پرتقال، گوشت گاو و مرغ، اسفناج و کلم بروکلی و ... وجود دارد و هم به صورت مکمل قابل مصرف می باشد. در صورتی که مکمل ها طبق دستور العمل عنوان شده مصرف شوند، عوارض کوکیوتن تقریبا ناچیز خواهد بود. مطالعات پزشکی بر روی مصرف کنندگان این ماده نشان داده است که عوارض کوکیوتن مساله قابل گزارشی نبوده و مصرف کنندگان بدون عارضه جانبی خاصی دوره درمانی خود را طی کرده اند.

نتیجه آنکه ...

کوکیوتن ماده ای مغذی برای بدن است که خود قادر به تولید آن می باشد، اما با افزایش سن و تقریبا از سن 25 سالگی تولید آن در بدن کاهش پیدا می کند. این ماده ضد التهاب می تواند اثرات بسیار مفیدی در بدن داشته باشد که از جمله آن جوانی پوست، پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان، افزایش توان باروری در مردان و زنان و ... اشاره کرد. این ماده هم چنین در صورت مصرف به اندازه عارضه جانبی خاصی نیز برایتان به همراه نخواهد داشت. کوکیوتن امروزه به شکل مکمل ها در مراکز بهداشتی و دارویی به فروش می رسد. شما می توانید برای تهیه بهترین مکمل کوکیوتن از طریق سایت وب دارو اقدام فرمایید.