ساده  ترین راهکارهای جوانسازی پوست دور چشم
  • 2021/06/01
  • 0

ساده ترین راهکارهای جوانسازی پوست دور چشم

ممکن است خوشایند به نظر نرسد، اما پوست دور چشم قسمتی از بدن است که علائم اولیه افزایش سن و پیری را نمایان می سازد، مخصوصا اگر مراقبت های درستی از آن صورت نگرفته باشد. دلیل این اتفاق بسیار ساده است. این ناحیه نازک ترین پوست را در بین همه قسمت های بدن دارد و هم چنین چشم ها به طور دائم در طول روز در حال فعالیت هستند و این مساله خود در بروز چروک های زیر چشم تاثیر گذار است. بسیاری از ما حالات روحی و احساسات خود را با چشمانمان بیان می کنیم و هم چنین پلک زدن از دیگر فعالیت هایی است که می تواند موجب فرسایش پوست زیر چشم ها شود. عوامل دیگری نظیر ژنتیک، پرتوهای مضر نور خورشید، استرس و تنش های شدید و سبک زندگی نیز می تواند در تشدید این علائم موثر واقع شود.

جوانسازی پوست دور چشم با این راهکارها

توجه به زیبایی چهره و به خصوص چشم ها در هیچ سنی زود تلقی نمی شود و به منظور حفظ شادابی پوست خود، ضروری است حتی در سنین جوانی به مراقبت از آن بپردازیم. راهکارهای ساده ای وجود دارد که می توان با استفاده از آنها بروز چروک های زودرس جلوگیری کرد و شادابی پوست را برای مدت طولانی تری حفظ نمود.

مرطوب کردن پوست

تامین رطوبت پوست یکی از ابتدایی ترین و در عین حال مهم ترین راه هایی است که به واسطه آن می توانید شادابی این ناحیه حساس را حفظ کنید. پوست انسان مانند انگوری است که در صورت از دست دادن آب خود، شروع به جمع شدن می کند و بر روی آن چین و چروک ظاهر می شود. اما زمانی که رطوبت مورد نیازش تامین گردد، زیبایی و درخشش در آن مشاهده خواهد شد. از آنجایی که چربی طبیعی پوست در این ناحیه کمتر از سایر قسمت هاست، ناحیه زیر چشم بیشتر مستعد چروک شدن خواهد بود و ضروری است تا با تامین رطوبت مورد نیاز این قسمت، مانع از افتادگی و چروک در آن شویم.

تامین رطوبت این ناحیه با طیف گسترده ای از کرم های آبرسان و مرطوب کننده امکان پذیر است. به علت نازک و حساس بودن پوست دور چشم باید در نظر داشت که ممکن است کرم های معمولی باعث ایجاد التهاب شوند و برای حل این مشکل کرم های مخصوص دور چشم تولید و روانه بازار شده اند.

پاک کردن آرایش چشم

پاک کردن آرایش چشم به علت نازک بودن این قسمت از حساسیت بالایی برخوردار است. وارد کردن فشار اضافی به این قسمت می تواند زمینه ساز آشکار شدن زودرس چین و چروک باشد و رفتار ملایم و با آرامش به هنگام زدودن آرایش و استفاده از محصولات مراقبتی می تواند مدت زمان طولانی تری به جوانی این ناحیه کمک کند. توصیه می شود ماده پاک کننده آرایش خود را به روی پنبه ای نرم مالیده و به آرامی به روی چشم قرار دهید. با حرکات بسیار ملایم دست، پنبه را بر روی چشم بکشید و این کار را تا زدودن کامل آرایش انجام دهید.

پوست و تابش اشعه فرابنفش خورشید

اشعه فرابنفش خورشید از مضرترین فاکتورهایی است که می تواند به پوست صدمه وارد کند و از دلایل تیره شدن پوست زیر چشم نیز می باشد. استفاده از محصولات ضد آفتاب بهترین راهکاری است که می توان برای جلوگیری از این آسیب به کار برد. استفاده از این محصولات در مقابله با آفتاب نباید تنها به روزهای آفتابی موکول شود، زیرا اشعه فرابنفش خورشید می تواند در روزهای ابری نیز به پوست صدمه زده و تیرگی و چروک ایجاد کند. به هنگام استفاده از محصولا ضد آفتاب، پلک بالایی را فراموش نکنید، زیرا این قسمت به شدت در معرض تابش خورشید قرار می گیرد و تحت تاثیر این تابش، آسیب خواهد دید.

اگر استفاده از کرم های ضد آفتاب بر روی آرایش چشم کاری دشوار به نظر می رسد، می توانید از یک عینک آفتابی مناسب بهره بگیرید. عینک های مخصوص آفتاب نه تنها از چشم هایتان در برابر خورشید محافظت می کنند، بلکه قادرند از آسیب دیده پوست دور چشم نیز جلوگیری کنند.

ماساژ دادن پوست زیر چشم

اگر از آن دسته افرادی هستید که در بعضی مواقع دچار پف کردگی زیر چشم می شوید، می توانید با بهره گرفتن از ماساژ این مشکل را حل کنید. پف زیر چشم به علت تجمع مایعات در این قسمت به وجود می آید و دلایلی از قبیل کم یا زیاد خوابیدن، خوردن غذاهای پرنمک و ... دارد. ماساژ زیر چشم می تواند به خشک شدن مایعات جمع شده در این ناحیه و بهبود پف کردگی آن منجر شود. هم چنین کمپرس های آب سرد نیز می توانند در حل این مشکل به کمکتان بیایند.

اصلاح سبک زندگی و داشتن پوست شاداب

پوست شما می تواند نشانگر سبک زندگی و عادات صحیح و یا غلطتان باشد. سه عادت برای داشتن پوستی خوب وجود دارد که می تواند ظاهر شدن علائم پیری را به تعویق بیندازد.

خواب خوب

تغذیه مناسب

ورزش منظم

داشتن خواب برای حداقل 6 ساعت می تواند علاوه بر ایجاد حس شادابی و سرزندگی در فرد، به داشتن پوستی درخشان و سالم نیز منجر شود. هم چنین ورزش منظم می تواند به بهبود جریان خون در بدن منجر شده که این مساله شما را در داشتن پوستی شفاف و شاداب یاری خواهد کرد. هم چنین برنامه غذایی سالم می تواند سلامت پوست به ویژه در ناحیه زیر چشم را تضمین کند. نوشیدن آب کافی و غذاهایی سرشار از پتاسیم مانند موز در این مسیر شما را یاری خواهند کرد.

بهره گیری از ویتامین هایی نظیر C و E و عصاره های گیاهی چون چای سبز، کافئین، سویا، گیاه بید و ... نیز می تواند در حفظ شادابی پوست زیر چشم و زدودن تیرگی و لک ها یاری رسانتان باشند. برای خرید محصولات مراقبتی پوست با اثرگذاری بالا، می توانید به صفحه فروش محصولات دورچشم ما مراجعه نمایید.

کلام آخر...

حساسیت پوست دور چشم ایجاب می کند تا مراقبت هایی ساده را از سنین جوانی به کار ببندیم و مانع از ظاهر شدن چین و چروک در این قسمت شویم. دوری از عوامل آسیب رسان نظیر نور خورشید، غذاهای پرنمک، استرس و فشار آوردن به این ناحیه می تواند در سلامتی و شادابی آن تاثیرات مثبتی ایفا کند. هم چنین داشتن برنامه غذایی سالم، مصرف آب کافی، ورزش کردن و به کار گیری محصولات مراقبتی آبرسان و ضد چروک می تواند بروز علائم افزایش سن را در این پوست حساس به تعویق بیندازد. از آنجایی که چروک های دورچشم به سرعت روند افزایش سن را آشکار می سازند، به کار گیری این راهکار های ساده به همه کسانی که به زیبایی و جوانی خود اهمیت می دهند، توصیه می شود.