گیاه پنج انگشت، معجزه ای برای زنان
  • 2021/06/23
  • 0

گیاه پنج انگشت، معجزه ای برای زنان

شاید نام گیاه پنج انگشت را در سالهای اخیر که خواص این گیاه بر همگان آشکار شده است، شنیده باشید. عده ای این گیاه را به اصطلاح گیاه زنان می نامند، زیرا خواص عدیده 5 انگشت بیش از مردان در زنان خود را نشان می دهد. امروزه استفاده از انواع مکمل هایی که با این گیاه ساخته می شود، در بین زنان شایع شده است. زیرا خواص آن در تنظیم هورمون های زنانه و بهبود سلامت رحم و تخمدان سبب شده تا استفاده از آن به بخشی جدا نشدنی از زندگی بانوان بدل شود. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با خواص این ماده، کارکرد آن در بدن و هم چنین عوارضی که ممکن است پس از مصرف این گیاه دامن گیر فرد شود، صحبت می کنیم. مسلما با مطالعه این مطلب، قادر خواهید بود به درستی از این گیاه قدرتمند استفاده کرده و بدون وارد شدن عارضه جانبی به بدن خود، از همه خواص آن بهره گیرید.

اثرات دارویی گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت یکی از گیاهان دارویی است که در واقع میوه گیاه ویتکس آگنوس کاستوس می باشد. این میوه در اندازه ای در حد توت و به رنگ قهوه ای است و گل آن به علت زیبایی که دارد در به عنوان گل زینتی مورد استفاده قرار می گیرد. سابقه استفاده از این گیاه قدیمی است و گفته می شود که به قبل از قرون وسطی باز می گردد. این گیاه در درمان بسیاری از بیماری ها از زمان های دور مورد بهره برداری قرار گرفته است. یونانیان باستان از این گیاه به عنوان ماده ای برای بهبود قدرت باروری زنان استفاده می کردند و در طب ترک باستان، پنج انگشت گیاهی به منظور بهبود هاضمه بوده است. اینک به اثبات رسیده که این گیاه خواص بی شماری برای زنان داشته و می تواند در بهبود وضعیت سلامت رحم و تخمدان های آنها تاثیر گذار باشد. هم چنین نشانه هایی از بهبود سردرد و تسکین دردهای ناشی از گزیدگی حشرات هم مفید می باشد. در ادامه به صورت تخصصی به اثرات دارویی گیاه پنج انگشت در مورد زنان می پردازیم.

خواص و مضرات گیاه پنج انگشت

همان طور که اشاره شد، این گیاه بخش عمده ای از خواص خود را به زنان می رساند و در بهبود وضعیت هورمون های زنانه و افزایش قدرت باروری موثر می باشد. در این قسمت قصد داریم از خواص و مضرات گیاه پنج انگشت برای زنان صحبت کنیم و آن دسته از خواصی که به طور علمی به اثبات رسیده است را عنوان خواهیم کرد. در انتهای این بحث شما را با عوارض و مضرات استفاده از این گیاه آشنا می کنیم و نحوه مصرف درست آن که به کاهش عوارض منتهی می شود را بیان خواهیم نمود.

خواص گیاه پنج انگشت برای کیست تخمدان

بروز کیست های تخمدان و رحم یکی از مشکلات شایعی است که در دختران و زنان بروز پیدا می کند. این مساله بیش از هر نوع دیگر خود را به شکل تنبلی تخمدان و یا سندروم تخمدان پلی کیستیک نشان می دهد. باید خاطر نشان کرد که کیست های تخمدانی در صورت درمان نشدن، می توانند بارداری را با مشکل مواجه کنند. یکی از مهم ترین خواص گیاه پنج انگشت برای کیست تخمدان می باشد. این گیاه با تنظیم کردن سطح هورمون های زنانه می تواند از بروز کیست های تخمدانی و رحم جلوگیری کند و به از بین بردن کیست های موجو نیز کمک شایانی می کند.

کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی

یکی از درگیری های بانوان، علائمی است که قبل از شروع قاعدگی و حتی گاهی تا دو هفته قبل از آن، تجربه می کنند. این علائم عبارتند از:

حساس شدن

دردهای میگرنی

دردناک شدن سینه ها

یبوست

نفخ

و ...

 

معجزه گیاه پنج انگشت در کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی

 

مطالعات پزشکی نشان داده است که گیاه پنج انگشت می تواند باعث کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی یا همان PMS شود. این گیاه با تنظیم ترشح هورمون پرولاکتین می تواند تعادل هورمونی را در بدن برقرار سازد و به این شیوه سبب بهبود علائم این سندروم شود. (پرولاکتین هورمونی است که در مغز ترشح می شود و وظیفه اصلی آن ترشح شیر در مادران است. هم چنین در تنظیم کردن هورمون های زنانه نیز موثر می باشد.) مطالعات پزشکی به این فرضیه صحه گذاشته است که مصرف گیاه پنج انگشت می تواند در کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی نظبیر افسردگی، نگرانی و میل به مصرف بیش از اندازه غذا و شیرینی جات موثر باشد.

کاهش علائم یائسگی

یکی دیگر از خواص گیاه پنج انگشت برای زنان را باید کاهش علائم یائسگی دانست. علت این مساله را باید تاثیری دانست که این گیاه می تواند بر روی برقراری تعادل هورمون ها داشته باشد. این گیاه می تواند تاثیر مثبتی را در کاهش گر گرفتگی، تغییرات خلق و خو و خواب ایفا کند و بسیاری از زنان در دوره یائسگی از این گیاه و مکمل های آن برای بهبود و کاهش علائم یائسگی استفاده می کنند.

 

کاهش عوارض یائسگی با مصرف گیاه 5 انگشت

 

پنج انگشت برای بارداری

یکی از گیاهانی که می تواند تاثیر مثبتی در بارداری زنان داشته باشد، گیاه پنج انگشت است. علت این مساله، تاثیر گیاه پنج انگشت بر میزان ترشح هورمون پرولاکتین است. افرادی که دچار مشکلات هورمونی می شوند، غالبا در میزان ترشح هورمون پرولاکتین هم دچار مشکل هستند. از این رو با بهم خوردن تنظیم هورمون های زنانه، بارداری با مشکل مواجه می شود. خاصیت پنج انگشت در تنظیم هورمون ها و ترشح درست آنها، می تواند ضمن پیش گیری از بروز انواع بیماری هایی که منشا هورمونی دارند، به بهبود قدرت بارداری در زنان منجر شود.

این گیاه برای زنان فواید بی شمار دیگری هم دارد که در این متن تنها به اصلی ترین موارد آنها پرداخته شده است. تا به اینجا تنها با خواص و مزیت های پنج انگشت آشنا شدیم، اما در ادامه راجع به عوارضی که ممکن است مصرف این گیاه برایتان ایجاد کند، صحبت خواهیم کرد.

 

تاثیرات مثبت گیاه 5انگشت برای بارداری

 

عوارض جانبی گیاه پنج انگشت

قبل از هر چیز باید عنوان کنیم که گیاه پنج انگشت گیاهی ایمن است و عوارض جانبی آن شامل حال کمتر کسی می شود. با این حال ممکن است در اثر مصرق این گیاه عوارضی دامن گیر فرد شود. برخی از عوارض جانبی گیاه پنج انگشت عبارتند از:

تهوع

ناراحتی معده

حساسیت های پوستی

سردرد

خونریزی شدید قاعدگی

هم چنین برخی از پزشکان معتقدند که از دیگر عوارض جانبی گیاه پنج انگشت، تداخل آن با داروهای روان پریشی و ضد بارداری است.

این گیاه نباید در زنان باردار و شیرده مورد استفاده قرار گیرد، زیرا می تواند بر روی جنین و نوزاد شیرخوار اثرات سوء داشته باشد.

گیاه پنج انگشت را از کجا تهیه کنیم

با توجه به خواص عدیده این گیاه، شاید این پرسش برایتان پیش آمده باشد که گیاه پنج انگشت را از کجا تهیه کنیم ؟ در پاسخ باید گفت، شما می توانید گیاه پنج انگشت را تهیه کرده و اقدام به مصرف آن نمایید. اما باید در نظر داشته باشید که در صورت مصرف خود گیاه، ممکن است در میزان مصرف زیاده روی کنید و یا کمتر از میزان استاندارد روزانه میل نمایید. این مساله با توجه به بالا و پایین بودن میزان خلوص در گیاه توسط کاربران قابل سنجش نیست. به همین دلیل توصیه می شود از مکمل هایی که حاوی این عصاره هستند، بهره گیرید. این مکمل ها نه تنها با انجام آزمایشات پزشکی، به استاندارد مشخصی رسیده اند، بلکه دوز مصرفی مجاز هم بر روی آنها درج شده است. شما می توانید برای تهیه مکمل های حاوی گیاه ویتکس یا پنج انگشت به داروخانه آنلاین وب دارو مراجعه کرده و اقدام به خرید این محصول نمایید.

 

خرید آنلاین مکمل های گیاه پنج انگشت

 

در نهایت آنکه...

گیاه پنج انگشت یا ویتکس، گیاهی مخصوص زنان است که می تواند با تنظیم کردن تعادل هورمون های آنها، از بسیاری از بیماری و اختلال ها پیش گیری به عمل می آورد. این گیاه با عملکرد تنظیم کننده خود در بدن، از بروز دردهای ناشی از PMS، اختلال های قاعدگی، یائسگی و ناباروری پیش گیری می کند و در بهبود سلامت رحم و تخمدان ها تاثیرات مثبتی دارد. این فرآورده به صورت مکمل های استاندارد شده، در داروخانه های سراسر کشور به فروش می رسد. داروخانه آنلاین وب دارو، از مراجعی است که به شما این امکان را می دهد تا در هر کجا که هستید، نسبت به تهیه مکمل های حاوی ویتکس اقدام نمایید. هم چنین با خرید از وب دارو، از کیفیت محصول، قیمت آن و زمان تحویل سفارش، اطمینان خواهید داشت.