کاربرد گینر در بدنسازی
  • 2022/01/12
  • 0

کاربرد گینر در بدنسازی

آگاهی عمومی جامعه بر آن است که ورزش و تحرک راهی برای رسیدن به کاهش وزن می باشد. زمانی که صحبت از افزایش وزن و حجم گیری است، نگرانی هایی در زمینه چاقی، افزایش طول دور کمر و اضافه وزن به سراغ عده ای از ورزشکاران می آید و به همین دلیل آن طور که باید به کاربرد گینر در بدنسازی پرداخته نشده است. باید گفت که واقعیت چیز دیگری است و افزایش وزن و حجم گیری بخشی از پروسه بدنسازی است. هر ورزشکار حرفه ای باید زمانی را به افزایش قدرت ماهیچه ها از طریق بالا بردن حجم اختصاص دهد تا به حالت ایده آل خود در ورزش دست یابی پیدا کند. اگر در مسیر افزایش قدرت ماهیچه ها و توان بدنی خود مصمم هستید، این احتمال وجود دارد که از طرف مربی خود و یا با دانشی که دارید، به فکر پروسه وزن گیری افتاده باشید. اما باید بدانید که این روند، از اصولی بهره می برد تا ضمن بالا بردن توان بدنی و قدرت ماهیچه ها، در طول تمرینات نیز فوایدی برایتان داشته باشد. راهی که اغلب برای وزن گیری انتخاب می کنند و امتحان خود را نیز پس داده است، کاربرد گینر در بدنسازی است. مکمل گینر انواع مختلفی دارد که برای ورزشکاران با سلایق و شرایط گوناگون فرمولاسیون می شود. در این مطلب به اهمیت استفاده از گینر در بدنسازی و ورزش پرداخته ایم و به شکلی اصولی و علمی شما را با مصرف این مکمل ها برای دریافت بهترین نتیجه آشنا می کنیم.

 

گینر و آنچه درباره آن باید بدانید

 

گینر چست؟

قبل از وارد شدن به بحث کاربرد این مکمل، به این سوال پاسخ خواهیم داد که گینر چیست؟ گینر که با نام Gainer در زبان لاتین از آن یاد می شود، در حوزه تغذیه ورزشی به محصولی گفته می شود که سبب افزایش وزن گردد. در این مکمل غالبا از انواع کربوهیدرات و گاهی پروتئین استفاده می شود که از طریق وارد کردن کالری اضافی به بدن، افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت. ترکیباتی که در گینر ها به کار برده می شود، به آمینو اسیدهای سازنده پروتئین در بدن کمک می کند که تولید تارهای عضلانی را بیش تر کنند و به این شیوه، فرد ماهیچه های قدرتمند و بزرگ تری را خواهد داشت. گینرها برای کسانی که دچار کمبود وزن هستند و یا به سختی وزن اضافه می کنند، مکملی ایده آل است و در گروه ورزشکاران، کسانی که در دوره های وزن گیری و حجم قرار دارند، به مصرف آن روی می آورند. نکته قابل توجه اینجاست که گینر ها به سادگی کالری مازاد را وارد بدن شما می کنند و اگر اهل ورزش نیستید و تنها به قصد افزایش وزن به مصرف آن گرایش پیدا کرده اید، باید بدانید چه زمانی دست از خوردن آن بکشید تا دچار چاقی نشوید.

 

نقش گینر در بدنسازی

 

فواید گینر در بدنسازی

در این قسمت قصد داریم دلایلی که فرد باید به مصرف گینر روی آورد را با جزئیات توضیح دهیم. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند که با فواید گینر در بدنسازی آشنا شوید و بدانید چه زمانی باید مصرف این مکمل را در برنامه غذایی خود قرار دهید. هم چنین نگرانی ها بابت مصرف این مکمل و اضافه وزن ناشی از آن نیز با مطالعه دقیق این مطلب، از بین خواهد رفت. چرا که کاربرد گینر در بدنسازی و نقش آن در بهبود توان و قدرت ماهیچه ها بیش از پیش برایتان آشکار خواهد شد. در ادامه با 5 دلیل مهم برای مصرف گینر آشنا خواهید شد.

تامین کالری مازاد

گینرها به راحتی می توانند مقدار زیادی کالری را وارد بدن شما کنند. زمانی که در دوره حجم گیری در بدنسازی قرار دارید، باید مقدار کالری بیش از نیاز بدن برای تثبیت وزن را به آن برسانید. گاهی این مساله از طریق مواد غذایی محقق نخواهد شد و یا کاری دشوار است. به همین دلیل مکمل های گینر برای تامین کالری مازاد به کمکتان خواهند آمد. این مکمل ها اغلب به شکل پودری هستند که در آب یا شیر و یا آب میوه حل می شوند. مصرف آنها ساده است و به راحتی نوشیدن یک معجون گوارا و خوش طعم، کالری اضافی شما را تامین خواهند کرد. به این شیوه بدون اینکه حجم زیادی مواد غذایی را وارد معده خود کرده باشید، می توانید نسبت به تامین کالری مازاد اقدام نمایید.

جلوگیری از افزایش توده چربی در وزن گیری

برخی از گینرها به گونه ای فرمولاسیون شده اند که دارای نوعی از چربی های رژیمی می باشند. هدف اصلی از مصرف گینرها، افزایش حجم توده عضلانی است، اما زمانی که کالری مازاد به بدن می رسانیم، به ناچار به درصد چربی بدن خود نیز افزوده ایم. گینرهایی که از چربی های رژیمی بهره می برند، این نگرانی را از بین برده و با ممانعت از افزایش توده چربی، تنها به حجم گیری عضله ها و افزایش توده آنها کمک خواهند کرد. بهتر است از گینرهایی استفاده کنید که دارای کمترین میزان چربی اشباع بوده و به این شیوه مصرف این مکمل را به نفع حجم گیری عضلات و نه افزایش چربی معطوف نمایید.

 

افزایش حجم بدون چربی به کمک گینر

 

تامین انرژی برای تمرین

گینرها نه تنها می توانند به شما در افزایش قدرت و حجم عضله کمک کنند، بلکه یکی از راه های تامین انرژی شما برای تمرین می باشند. اگر بتوانید از گینری استفاده کنید که حاوی کربوهیدرات بالا و چربی کم باشد، می توانید از آن به عنوان یک مکمل عالی برای قبل تمرین بهره گیرید. حتی این مکمل می تواند برای بعد از تمرین و ریکاوری عضله ها هم به کمکتان بیاید. زمانی که از طریق مصرف گینر که حاوی کربوهیدرات بالا می باشد، به عضله های خود سوخت رسانی می کنید، شاهد انرژی بالاتر در طول تمرین و بالا بردن راندمان خود خواهید بود. در واقع مصرف گینرهایی که برای قبل و بعد تمرین تولید شده اند، به شما کمک می کند که افزایش وزن و انرژی و توان بدنی را به صورت یکجا تجربه  کنید.

 

تامین انرژی لازم برای تمرین به کمک گینر

 

تامین نیاز بدن به کراتین

شاید جالب باشد که بدانید اکثر مکمل های گینر، حاوی پروتئین کراتین نیز می باشند. به این شیوه دیگر نیازی نیست که نسبت به خرید مکمل کراتین و یا پروتئین دیگری اقدام کنید، مگر اینکه برنامه ورزشی مخصوصی داشته باشید. کراتین یکی از موادی است که انرژی لازم برای انجام انواع فعالیت ها و به ویژه نوع شدید آنها را فراهم می کند. زمانی که بدن از این ماده غنی باشد، می تواند زمان طولانی تری را به انجام فعالیت های ورزشی اختصاص دهد و در نتیجه بازدهی بیش تری خواهد داشت. تلفیق کراتین با گینرها، سبب می شود که ضمن تامین انرژی بدن در طول تمرین و جلوگیری از خستگی زودرس، نیازهای کالری مازاد را نیز تامین کنید و از طیف گسترده ای از انواع مکمل ها بی نیاز گردید.

ریکاوری سریع تر

ورزشکاران حرفه ای به این نکته واقفند که اهمیت ریکاوری در ورزش تا چه اندازه بالاست. اگر بدن شما نتواند از فاصله یک تمرین به تمرین بعدی، قوای از دست رفته خود را بازیابد و به اصطلاح ریکاوری شود، هر چه در طول تمرین رشته اید، پنبه خواهد شد. یکی از ترکیباتی که می تواند به بهبود ریکاوری پس از تمرین کمک کند، اسید آمینه ای به نام ال گلوتامین است. این ماده به طور طبیعی در عضلات و خون وجود دارد. در صورتی که بدن با کمبود این ماده در خون مواجه شود، برای تامین آن به سراغ ماهیچه ها رفته و این مساله به معنای تحلیل رفتن عضلات است. کسانی که ورزش می کنند، به مقادیر بالاتری از ال گلوتامین به نسبت دیگر افراد احتیاج دارند و به همین دلیل باید به مصرف مکمل هایی روی آورند که این نیاز را تامین کند. خوشبختانه اغلب گینرها حاوی این اسید آمینه هستند که سبب می شود بدن برای تامین آن به سراغ عضلات نرود و موجبات تحلیل آنها را فراهم نیاورد. از سویی این ماده در بهبود توان بدنی حین ورزش، کاهش خستگی های حین و بعد از تمرین و نیز بهبود سیستم ایمنی بدن نقش دارد. شما می توانید برای خرید انواع گینرهای حاوی ال گلوتامین برای ریکاوری سریع تر به سایت وب دارو مراجعه کنید و به قیمتی نازل این محصول را تهیه نمایید.

 

کمک به ریکاوری بهتر به کمک مکمل گینر

 

طریقه مصرف گینر

اینکه مصرف این مکمل به چه نحو، چه مقدار و در چه زمانی باشد، کاملا به هدف شما از مصرف باز می گردد. اگر به دنبال افزایش وزن سریع هستید، طریقه مصرف گینر در شما با فرد دیگر متفاوت خواهد بود. ورزشکاران حرفه ای باید مصرف گینر خود را با توجه به نیاز بدنی و هدف خود تعیین کنند تا بهترین نتیجه برایشان حاصل گردد. به طور کلی گینر ها را می توان به همراه وعده غذایی و یا بین آن مصرف کرد. همان طور که اشاره شد، شما می توانید مصرف این مکمل را به قبل و بعد از تمرین موکول کنید تا به بازیابی قوای بدن و نیز تامین انرژی تان منجر شود. بهتر است برای مصرف این مکمل دقت بالایی به میزان کالری دریافتی روز و نیز کالری که از طریق این ماده دریافت می کنید، داشته باشید تا در زمان مناسب، استفاده از آن را متوقف کنید.

مکمل گینر

امروزه انواع مکمل های گینر با طعم، ترکیبات و شرایط مصرف گوناگون در بازار موجود می باشد. با  توجه به اینکه مصرف مکمل گینر بخشی از پروسه بدنسازی است، توصیه می شود برای خرید آن به مراجعی معتبر مراجعه کنید. یکی از بهترین داروخانه های عرضه کننده مکمل گینر، سایت وب دارو است. این سایت با بهره گیری از به روز ترین و بهترین مکمل ها و محصولات، طیفی از مشتریان راضی را به گرد خود جمع کرده است. شما می توانید با مراجعه به سایت وب دارو، نسبت به خرید مکمل گینر اقدام کرده و نیاز بدن خود را به کالری مازاد و افزایش حجم و قدرت ماهیچه ها تامین کنید.

تفاوت گینر با پروتئین وی

پروتئین وی یکی از محبوب ترین مکمل های ورزشی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت قصد داریم تفاوت گینر با پروتئین وی را مطرح کنیم. اطلاعاتی که تا به اینجا در زمینه گینر مطرح شد، روشن می کند که گینر ها محصولاتی برای افزایش وزن کسانی که از لاغری در رنج هستند و یا قصد افزایش حجم و قدرت ماهیچه ها از طریق افزایش وزن را دارند، می باشند. این محصولات سرشار از کربوهیدرات می باشند و به سرعت می توانند به افزایش وزن فرد منجر شوند. بنابراین در هر سروینگ از این محصولات، کالری بالایی وجود دارد. اما پروتئین وی که از آن با نام پروتئین آب پنیر هم یاد می شود، ماده ای است که به منظور افزایش توده عضلانی استفاده می شود. این ماده کالری بسیار پایین تری به نسبت Gainer دارد و ماده اصلی تشکیل دهنده آن پروتئین می باشد. این در حالی است که گینرها از کربوهیدرات تشکیل می شوند.

 

تفاوت پروتئین وی و گینر

 

کلام پایانی آنکه ...

گینرها از اصلی ترین مکمل هایی در بدنسازی هستند که جایگاه ویژه ای در افزایش حجم و وزن دارند. اصلی ترین کاربرد گینر در بدنسازی آنجاست که می تواند از طریق تامین کالری مازاد بدن، به افزایش حجم و در نتیجه تنومند تر شدن ماهیچه ها منجر شود. از سویی ترکیب کردن این مکمل با موادی نظیر ال گلوتامین و کراتین می توانید ضمن کمک به ریکاوری سریع تر، به قدرت و انرژی شما در طول تمرین بیفزاید. به این شیوه از خرید انواع مکمل های گوناگون بی نیاز شده و می توانید با صرف هزینه ای کمتر به نیازهای عضلات خود پاسخ دهید. شما می توانید برای خرید بهترین گینرها با قیمت مناسب به سایت وب دارو مراجعه کرده و نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید. وب دارو متعهد است که مکمل گینر را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست شما رسانده و شما را از کیفیت و مرغوبیت کالا مطمئن سازد.