رهایی از شر سیاهی دور چشم
  • 2021/06/09
  • 0

رهایی از شر سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم مساله ای است که این روزها نه تنها در افراد مسن، بلکه در جوانان و حتی اطفال هم دیده می شود. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که سیاهی زیر چشم نشان گر یک بیماری در انسان است و یا خطرناک می باشد. اما واقعیت این است که سیاهی زیر چشم خطرناک نیست و نشانه بیماری در بدن شما نمی باشد. اما علت اینکه تا این اندازه به این مساله پرداخته می شود، تاثیری است که این سیاهی در ظاهر و زیبایی فرد می گذارد. سیاه شدن زیر چشم می تواند شما را خسته، پیر و یا ناسالم نشان دهد. بنابراین برای بازگرداندن زیبایی و شادابی به پوست، لازم است تا ابتدا علل دچار شدن به این عارضه را درک کرد و سپس در صدد درمان آن برآمد. این مطلب به شما کمک می کند تا در صدد درمان سیاهی و تیرگی زیر چشم خود برآیید و روند آن را کنترل کنید.

 

سیاهی زیر چشم چگونه درمان می شود؟

 

سیاهی زیر چشم چه دلایلی دارد؟

اولین سوالی که در این زمینه پیش می آید این است که سیاهی زیر چشم چه دلایلی دارد؟

در پاسخ باید گفت که اصلی ترین دلیل این عارضه، خستگی است. اما این مساله به تنهایی دلیل این سیاهی نیست و عوامل دیگری هم وجود دارند که به این مشکل دامن می زنند. از جمله این عوامل می توان به دلایل زیر اشاره کرد.

افزایش سن

آلرژی

وراثت

اگزما

مالیدن چشم و یا خراشیدن آن

قرار گیری در معرض نور خورشید و ...

 

تابش نور خورشید، موثر در ایجاد لک و تیرگی زیر چشم

 

به طور کلی با بالا رفتن سن، میزان پروتئین کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند. کلاژن پروتئینی است که در به طور طبیعی در همه بافت های بدن وجود دارد و وظیفه آن بالا بردن کشسانی و انعطاف پذیری بافت ها می باشد. با کاهش یافتن این ماده در بدن، پوست هم انعطاف پذیری و کشسانی خود را از دست می دهد و مسائلی از قبیل چروک، تیرگی و خط های پنجه کلاغی در آن و به ویژه در ناحیه چشم دیده می شود.

پرتوهای خورشید هم به علت فعال کردن رادیکال های آزاد در پوست، به ایجاد چین و چروک منجر می شوند که این مساله در پوست زیر چشم هم صادق است. (رادیکال های آزاد به اتم های مخربی اطلاق می شود که سلول های سالم بدن را اکسید کرده و از بین می برند و در پوست سبب ایجاد چروک می شوند.)

عوامل دیگری چون خستگی، مالش چشم ها و ... نیز به سیاه شدن آن منجر می شود و دلایل عنوان شده را می توان اصلی ترین مواردی دانست که سبب سیاهی زیر چشم می شوند. اما راه حل این مشکل چیست؟ آیا راهی برای رهایی از شیر سیاهی دور چشم وجود دارد یا تنها می توان آن را کنترل نمود؟ ادامه این مطلب را برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها از دست ندهید.

چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم

اگر شما هم از افرادی هستید که دچار این عارضه شده اید، حتما به این پرسش رسیده اید که چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم ؟ تاثیری که این تیرگی در زیبایی و شادابی چهره دارد، سبب شده تا درمان های متنوعی توسط افراد در حوزه های کاری گوناگون از قبیل طب سنتی، طب مدرن و ... پیشنهاد شود. اما به راستی کدام یک از این راه ها موثر است و می تواند در درمان این عارضه راهگشا باشد؟

خواب کافی

خستگی و بی خوابی از مواردی است که شما را بی حال و کسل می کند و در تیره شدن پوست زیر چشم، تاثیر خواهد داشت. داشتن خواب کافی در طول شبانه روز می تواند به بهبود این تیرگی منجر شده و سلامت پوست را تضمین کند. خواب کافی در طول شبانه روز به خوابی با کیفیت و در حدود 7 الی 8 ساعت گفته می شود. هم چنین استفاده از بالش و وسایل خواب تمیز و بهداشتی هم در کاهش میزان تیرگی پوست زیر چشم تاثیر گذار است. هم چنین قرار دادن بالش های بلندتر در زیر سر می تواند از تجمع مایعات در پوست زیر چشم جلوگیری به عمل آورده و زیبایی این ناحیه را افزایش دهد.

کمپرس سرد

در بعضی مواقع گشاد شدن رگ های خونی می تواند سبب تیره شدن و به قرمزی زدن پوست زیر چشم شود. در این صورت می توان با استفاده از یک کمپرس سرد، در صدد منقبض کردن این رگ ها و بهبود وضعیت پوست زیر چشم برآمد.

ماسک از بین بردن سیاهی دور چشم

امروزه انواع ماسک از بین بردن سیاهی دور چشم در بازار موجود شده است. اغلب این محصولات حاوی ویتامین سی، آلوئه ورا، ویتامین E، کافئین و ... هستند. در کنار بهره مندی از این محصولات شما می توانید در خانه هم ماسک از بین بردن سیاهی دور چشم را تهیه کنید و در صدد کاهش شدت تیرگی برآیید. در ادامه تعدادی از بهترین ماسک های از بین بردن تیرگی دور چشم را به شما معرفی می کنیم.

ماسک خیار

یکی از طبیعی ترین و بهترین راهکارهای خانگی از بین بردن تیرگی های زیر چشم را می توان ماسک خیار دانست. ماسک خیار به این نحو است که باید تکه های بزرگی از این میوه را سرد کرده و بر روی موضع تیره شده برای مدت 10 دقیقه قرار دهید. سپس پوست را به خوبی شست و شو دهید. توصیه می شود که برای رسیدن به بهترین نتیجه ماسک خیار را دو بار در روز استفاده کنید.

 

استفاده از ماسک خیار برای رهایی از شر سیاهی دور چشم

 

ماسک روغن بادام و ویتامین E

یکی دیگر از ماسک های موثر در زمینه درمان تیرگی زیر چشم را می توان ماسک روغن بادام و ویتامین E دانست. برای این منظور به میزان مساوی از روغن بادام و ویتامین E را با یکدیگر ترکیب کرده و شب ها قبل از خواب به تیرگی های زیر چشم بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید. این روند را تا از بین رفتن تیرگی ها هر شب ادامه دهید.

چای کیسه ای کافئین دار

یکی دیگر از راه های از بین بردن تیرگی ها و عمق خطوط زیر چشم را می توان استفاده از چای کیسه ای کافئین دار دانست. تعداد دو عدد چای کیسه ای کافئین دار را خیس کنید و سپس آن را در یخچال سرد نمایید. بر روی هر چشم یک عدد از آنها را قرار داده و پس از 5 دقیقه به خوبی شست و شو دهید.

 

استفاده از چای کیسه ای برای از بین بردن سیاهی دور چشم

 

بهترین درمان تیرگی دور چشم

درمان هایی که تا به اینجا گفته شد، می تواند برای از بین بردن و کم رنگ کردن تیرگی های دور چشم موثر باشند. اما شما می توانید از محصولاتی هم در کنار آنها برای درمان تیرگی دور چشم خود بهره گیرید. برای این مشکل، کرم، لوسیون و ژل های متنوعی در بازار وجود دارد که البته همه آنها راهگشا نمی باشند. اگر به دنبال از بین بردن قطعی سیاهی دورچشم خود هستید، پیشنهاد می کنیم بهترین درمان تیرگی دور چشم را از داروخانه آنلاین وب دارو بخواهید. این سامانه عرضه کننده بهترین درمان تیرگی دور چشم در قالب، کرم و محصولات مراقبتی است که می تواند در از بین بردن این سیاهی و خطوط موثر واقع شود. وب دارو با سابقه بالا در زمینه فروش محصولات مراقبتی از پوست، این بار هم توانسته در درمان تیرگی های زیر چشم موفق عمل کند و رضایت مصرف کنندگان محصولاتش را به همراه داشته باشد.

در نتیجه آنکه ...

سیاهی زیر چشم از مسائلی است که می تواند زیبایی و شادابی فرد را تحت تاثیر منفی قرار دهد. این مساله با افزایش سن، تابش نور خورشید و مالیدن چشم ها تشدید هم می شود و علت اصلی آن خستگی می باشد. این مساله به خودی خود درمان نمی شود و اگر به زیبایی و جوانی خود اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنیم تا در صدد درمان و پیشگیری جدی این موضوع برآیید. بهره گیری از راه کارهای ساده ای چون عدم قرار گیری در معرض نور خورشید، استفاده از کمپرس های آب سرد، داشتن خواب کافی و منظم، بهره گیری از ماسک های خانگی و طبیعی می تواند در کاهش شدت میزان این تیرگی ها موثر باشد و حتی به درمان آنها هم منجر شود. باید اشاره کرد که ماسک های گیاهی و بر پایه ویتامین هایی هم در بازار موجود می باشد که سایت وب دارو عرضه کننده مرغوب ترین انواع آنها می باشد. شما می توانید برای تکمیل روال درمان خود و کاهش میزان تیرگی ها، نسبت به خرید انواع محصولات مراقبتی زیر چشم از داروخانه وب دارو اقدام نمایید.