جینکوبیلوبا، جنگنده ای با آلزایمر
  • 2021/10/02
  • 0

جینکوبیلوبا، جنگنده ای با آلزایمر

جینکوبیلوبا (Ginkgo Biloba) نام درختی است که بومی کشور چین بوده و سالیان سال است که برای مصارف مختلف پزشکی از آن بهره جسته اند. به علت قدمت طولانی این گیاه و اینکه نتها بازمانده دوران باستان چین می باشد، آن را فسیل زنده نیز می نامند. طب چینی این گیاه را برای مصرف های درمانی متعددی به کار برده است و اینک در پزشکی نوین از عصاره این گیاه مکمل و داروهایی تهیه شده که می تواند به سلامت کلی بدن کمک شایانی کند. جینکوبیلوبا، جنگنده ای با آلزایمر است که می تواند روند پیشرفت آن را کند کرده و مانع از بروز آن گردد. اما این تنها خاصیت این گیاه جادویی نیست و جینکوبیلوبا با دارا بودن خواص عدیده دیگر، جایگاه ویژه ای در طب سنتی پیدا کرده است.

خواص جینکوبیلوبا

خواص جینکوبیلوبا در حوزه های مختلف سلامتی انسان بوده و می تواند برای ارگان های مختلف مفید واقع شود. اگرچه از مهم ترین خواص جینکوبیلوبا تاثیر آن در بهبود عملکرد مغز است، اما کاربردهای دیگری نیز از این عصاره دیده شده که در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم. باید اشاره کرد که این گیاه دارای محصولات مکملی است که می توانند خواص عنوان شده را به بدن برسانند.

عصاره گیاه جینکوبیلوبا، موثر در درمان و کنترل آلزایمر

جینکوبیلوبا، یک آنتی اکسیدان قوی

جینکوبیلوبا، یک آنتی اکسیدان قوی است که علت بسیاری از خواص آن نیز همین موضوع می باشد. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اثر رادیکال های آزاد بر بدن را مهار ساخته و به این ترتیب به سلامت کلی بدن منتهی می شوند. تابش پرتوهای خورشید، آلودگی های محیطی و ... از عواملی هستند که فعالیت رادیکال های آزاد در بدن را تقویت می کنند. این رادیکال ها اتم های جفت نشده ای هستند که برای پایدار سازی خود با سلول های بدن واکنش داده و آنها را اکسید می کنند. این اکسید شدن سلول ها باعث بروز بسیاری از بیماری های خطرناک نظیر سرطان، امراض قلبی، پیری زودرس و تحلیل رفتن حافظه خواهد شد. جینکوبیلوبا، یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند با مهار این رادیکال ها به سلامت عمومی بدن منجر شود.

مبارزه با التهاب

جینکوبیلوبا نقش مهمی در مبارزه با التهاب های درونی بدن دارد و این مساله برای سلامتی بسیار مفید است. التهاب یک واکنش طبیعی بدن به زخم و جراحت و یا فعالیت یک عامل خارجی است که می تواند در صورت تداوم به بیماری های مزمن بدل شود. هم چنین احتمال وارد شدن آسیب به DNA نیز از عوارض دیگر این این التهاب هاست که می تواند درمان ناپذیر باشد. مبارزه با التهاب توسط گیاه جینکوبیلوبا در بیماری هایی چون سندروم روده تحریک پذیر، آرتروز، سکته قلبی و بیماری های قلبی خود را نشان می دهد و می تواند با از بین بردن آنها به سلامت عمومی بدن منجر شود.

افزایش گردش خون

از دیگر خواص این گیاه ارزشمند، افزایش گردش خون در بدن است. این مساله ضمن تاثیری که در افزایش انرژی به ویژه در سالمندان دارد، می تواند به سلامت کلی مغز و قلب منجر شود. زمانی که افزایش گردش خون در بدن اتفاق می افتد، سلول های بدن با سرعت بیشتری تغذیه می شوند و اکسیژن و مواد مغذی دریافت می کنند. این مساله باعث کند شدن سرعت نابود شدن سلول ها خواهد شد و این عمل در مغز به معنی بهبود حافظه و عملکرد مغزی خواهد بود. افزایش تمرکز و قدرت فکر کردن از دیگر خواص این ماده ارزشمند در بدن است.

جینکوبیلوبا و آلزایمر

جینکوبیلوبا در بهبود عملکرد مغز و حافظه تاثیرات مثبتی از خود نشان داده است. این گیاه به علت تاثیری که در ایجاد آرامش و کاهش میزان استرس دارد، می تواند به جنگنده ای با آلزایمر تبدیل شود. بیماری آلزایمر اگرچه رابطه مستقیمی با افزایش سن دارد، اما اضطراب و تنش های محیطی نیز در بروز آن بی تاثیر نیستند. به علت تاثیرات مثبتی که این گیاه در کاهش میزان استرس دارد، می توان جینکوبیلوبا و آلزایمر را دو قطب متضاد دانست.

کاهش احتمال بروز آلزایمر با مصرف گیاه جینکوبیلوبا

مقابله با افسردگی

همانطورکه عنوان شد، این گیاه ارزشمند حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که می توانند به مقابله با عوامل مخرب درونی بدن بپردازند. مقابله با افسردگی از خواص بزرگ گیاه جینکوبیلوبا است که به علت غنی بودن از آنتی اکسیدان ها اتفاق می افتد. این ترکیبات بدن را یاری می کنند تا در مواقعی که با استرس و تنش زیادی روبه رو می شود، بتواند آن را مدیریت کرده و تاثیرات سوء این تنش را بر عملکرد مغز کاهش خواهد داد. اگرچه افسردگی می تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد، اما این گیاه ارزشمند می تواند با کاهش اثرات مخرب استرس بر بدن، این علت بروز افسردگی را مهار سازد.

کاهش علائم افسردگی با عصاره ارزشمند جینکوبیلوبا

درمان سردرد و میگرن

در طب سنتی چینی از گیاه جینکوبیلوبا در درمان سردرد و میگرن بهره های فراوانی گرفته شده است. از آنجایی که علت بسیاری از سردردها، حملات عصبی و استرس است، با بهره گیری از خاصیت آنتی اکسیدان های مهار کننده تنش موجود در این گیاه، می توان انتظار داشت که از بروز حملات میگرنی و سردردهای عصبی پیشگیری شود و یا در صورت بروز، بتوان درمان سردرد و میگرن را به جینکوبیلوبا سپرد.

جینکوبیلوبا و درمان اختلالات جنسی

اگر در رابطه زناشویی خود دچار مشکل هستید و یا از اختلالات نعوظ رنج می برید، پیشنهاد می کنیم مکمل های حاوی جینکوبیلوبا را امتحان کنید. جینکوبیلوبا به علت تاثیرات شگرفی که در افزایش گردش خون در بدن می گذارد، می تواند موجب طولانی تر شدن نعوظ و افزایش میل و لذت جنسی هر دو طرف شود. تاثیر این گیاه را در مردان باید در افزایش گردش در رگ های خونی آلت تناسلی جست و جو کرد که می تواند به رضایت طرفین منتهی شود.

جینکوبیلوبا عوارض

غالبا گیاه جینکوبیلوبا عوارض خاصی در بزرگسالان از خود نشان می دهد، اما برخی افراد ذاتا به این عصاره حساسیت دارند و در آنها شاهد اسهال، تهوع، دردهایی در معده، سردرد و سرگیجه خواهیم بود. جینکوبیلوبا عوارض خود را در مصرف کنندگان داروهایی چون وارفارین، آسپرین و بروفن نیز نشان می دهد و اگر در این دسته جای می گیرید، توصیه می کنیم قبل از مصرف محصولات حاوی این گیاه به پزشک خود مراجعه و با او مشورت کنید.

در نتیجه آنکه گیاه جینکوبیلوبا

معجزه ای چینی است که می تواند با مهار عوامل مخرب سلولی در درون بدن، بسیاری از بیماری ها را از ما دور کند. این گیاه هم چنین بهبود بخش عملکرد مغز، افزایش دهنده گردش خون، پیشگیری کننده از آلزایمر و تنش های عصبی می باشد که با توجه به زندگی های پر از اضطراب امروزی، بسیار کارآمد خواهد بود. این گیاه به شکل مکمل های مختلفی وارد بازار شده است که غالبا برای پیشگیری و یا کند کردن روند آلزایمر و بهبود عملکرد مغز به کار برده می شوند. شما قادر خواهید بود برای تهیه این محصولات به صفحه فروش محصولات مخصوص مغز و آلزایمر ما در سایت وب دارو مراجعه نمایید.