شیرین بیان برای رفلاکس معده
  • 2021/09/22
  • 0

شیرین بیان برای رفلاکس معده

ریشه گیاه شیرین بیان یکی از قدیمی ترین داروها در طب سنتی است که منشا آن به آسیا و هند باز می گردد. این گیاه خواص عدیده ای برای سلامتی دارد، اما مشهورترین آنها تاثیری است که در سلامت معده و اندام های گوارشی از خود نشان می دهد. مطالعات پزشکی نشان داده است که عصاره این گیاه در درمان انواع برونشیت، مشکلات گوارشی، اگزما، اختلالات قاعدگی، بیماری های مربوط به کبد و ... موثر واقع می شود. اما میزان و نحوه مصرف آن هم برای مشاهده نتیجه مطلوب، از اهمیت برخوردار است. شاید اگر بخواهیم اولین گیاه دارویی در درمان مشکلات معده، از زخم تا رفلاکس را معرفی کنیم، باید به شیرین بیان اشاره شود. مطالعات پزشکی نشان داده است که این عصاره می تواند تاثیرات مثبتی در بیماران مبتلا به رفلاکس و مشکلات گوارشی از خود نشان دهد. به همین دلیل امروزه در طیف گسترده ای از داروها و حتی مواد غذایی و نوشیدنی ها از آن بهره گرفته می شود. باید اشاره کرد که مصرف این عصاره به صورت سرخود می تواند سبب بروز عوارض جانبی شود. به همین دلیل قبل از شروع مصرف، باید نحوه استفاده و دوز استاندارد آن مورد توجه قرار گیرد. این مطلب ضمن اینکه شما را بر اساس شواهد علمی با خواص این گیاه آشنا می کند، نحوه مصرف و میزان استاندارد استفاده را نیز خاطر نشان خواهد کرد.

 

معجزه شیرین بیان در درمان رفلاکس

 

نگاهی به رفلاکس معده

قبل از هر چیز به بررسی این عارضه بپردازیم تا ببینیم چه کسانی طبق تعریف این بیماری، به آن مبتلا هستند. غذایی که می خوریم از طریق لوله ای به نام مری وارد معده می شود. زمانی که مواد غذایی از قسمت انتهایی مری وارد معده شد، دریچه مری که از جنس عضله است، بسته شده تا محتویات به سمت عقب بازنگردند. اما در برخی افراد این عضله دچار ضعف شده و کار خود را به درستی انجام نمی دهد. در چنین شرایطی ممکن است برخی از محتویات معده و یا اسید آن، به سمت مری بازگردند. این عارضه را رفلاکس یا بازگشت غذا از معده به مری می نامند. شایع ترین نشانه این بیماری، سوزش سر معده و یا ترش کردن است. چنان چه این مساله در طول هفته بیش از دو بار برای فرد اتفاق بیفتد، می توان گفت که بیمار به رفلاکس معده دچار شده است. این بیماری از شایع ترین عارضه های گوارشی است که در هر سنی بروز می کند و می تواند مشکلاتی از قبیل بی اشتهایی، دردهای معده، سوءهاضمه، تهوع و استفراغ را نیز به دنبال داشته باشد. به همین دلیل افراد مبتلا، به دنبال راهکاری هستند که بتواند در درمان این مشکل به یاری شان آید. اگرچه درمان های دارویی متنوعی برای کنترل این بیماری وجود دارد، اما می توان با استفاده از قدرت گیاهانی چون شیرین بیان، به صورت طبیعی این مساله را کنترل و درمان نمود.

 

رفلاکس معده چیست؟

 

عصاره شیرین بیان برای معده

چه قدرتی در این گیاه نهفته است که می تواند به درمان و یا کاهش علائم رفلاکس معده منتهی شود؟

مطالعات پزشکی نشان داده است که گیاه شیرین بیان می تواند فعالیت مخاط معده را افزایش دهد. در چنین شرایطی این مخاط اضافی مانند سدی در برابر اسید معده عمل کرده و مانع از بازگشت آن به مری و ایجاد حس سوزش در فرد می شود. شاید شنیده باشید که عضاره شیرین بیان برای زخم معده نیز موثر عمل می کند. علت را باید در همین مخاط اضافی جست و جو کرد. زمانی که جداره معده دچار التهاب و زخم می شود، تماس اسید معده با بخش های آسیب دیده سبب احساس سوزش و درد در آن ناحیه خواهد شد. به همین دلیل است که بیماران مبتلا به زخم معده غالبا از دردهای شدید گوارشی شکایت دارند. مخاط اضافی که توسط عصاره شیرین بیان در معده تولید می شود، می تواند مانعی برای تماس بیش از حد و مستقیم اسید معده به جداره آن گردد و فرصت التیام بخشی به این بافت آسیب دیده را فراهم می آورد. باید اشاره کرد که بررسی های پزشکی نشان داده است که اثر عصاره شیرین بیان برای معده بسیار بیش تر از داروهای سرکوب کننده اسید است. هم چنین گیاهی بودن این ماده در مقابل درمان های شیمیایی، خود مزیتی بزرگ محسوب می شود.

قاتل سرطان معده

یکی از موارد استفاده دیگر عصاره شیرین بیان را می توان در درمان بیماری سرطان معده عنوان کرد. شیرین بیان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که می تواند از رشد سلول های سرطانی پیش گیری به عمل آورد و این مساله نه تنها در سلول های سرطانی معده، بلکه در پوست، روده بزرگ، سینه و پروستات نیز مشاهده شده است. منظور از آنتی اکسیدان بودن این ماده، مقابله با عواملی است که اکسید شدن سلول های بدن و در نتیجه بروز التهاب و سرطان را سبب می شوند. هم چنین این ماده در درمان زخم های دهانی ناشی از شیمی درمانی نیز اثرات التیام بخشی از خود نشان داده است.

 

درمان التهاب و زخم معده با مصرف عصاره شیرین بیان

 

عوارض شیرین بیان برای رفلاکس معده

اگرچه تاثیرات مثبت این ماده در درمان رفلاکس معده به اثبات رسیده است، اما مصرف بی رویه و در دوزهای غیر استاندارد می تواند مشکل را برتر کند. به همین دلیل باید ضمن اطلاع از موارد منع مصرف ریشه شیرین بیان، میزان استاندارد استفاده آن را نیز در نظر داشته باشیم. مواردی که در مصرف شیرین بیان باید مورد توجه قرار گیرند، عبارتند از:

زنان باردار و شیرده بهتر است قبل از مصرف این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی با پزشک خود مشورت کنند.

مصرف گیاه شیرین بیان در افرادی که داروهای کاهنده پتاسیم بدن را مصرف می کنند، مشکل ساز خواهد شد و سبب افت بیش از حد پتاسیم می شود.

افراد با بیماری های قلبی و فشار خون بالا نیز باید قبل از مصرف این عصاره با پزشک خود مشورت کنند.

اگر در حال مصرف دارو برای مشکل رفلاکس خود هستید، بهتر است پیش از شروع استفاده از هر داروی گیاهی، پزشک خود را در جریان بگذارید.

عصاره شیرین بیان در داروخانه

اگرچه این عصاره را می توانید در عطاری ها و مراکز عرضه داروهای گیاهی به راحتی پیدا کنید، اما توصیه می شود که عصاره شیرین بیان در داروخانه ها را تهیه نمایید. علت این پیشنهاد مشخص شدن دوز استاندارد و نحوه مصرف دارو است. این در حالی است که ممکن است مصرف آن به صورت گیاه فرآوری نشده، سبب استفاده بیش از حد و یا کم تر از مقدار استاندارد و خارج از دوز مورد نیاز بدن شود و چه بسا عوارضی هم برای سلامتی به همراه داشته باشد. عصاره شیرین بیان در داروخانه به انواع شکل های کپسول، قرص و حتی شربت موجود می باشد و مصرف کنندگان می توانند بر اساس میل و نیاز خود، بهترین محصول را خریداری نمایند. در چنین شرایطی میزان و نحوه صحیح مصرف این عصاره بر روی بسته بندی آن موجود است و می توان با خیالی آسوده از این ماده برای درمان و کاهش شدت دردهای ناشی از رفلاکس و زخم معده بهره برد.

قرص شیرین بیان را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال درمانی گیاهی و بی خطر برای مشکل رفلاکس خود هستید، قرص شیرین بیان می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. اما بهترین و مرغوب ترین نوع آن را از کجا باید تهیه کرد؟ همان طور که اشاره شد، داروخانه ها بهترین مراکز عرضه محصولات تهیه شده بر پایه شیرین بیان هستند. در این بین داروخانه آنلاین وب دارو، امکان خرید آنلاین محصولات مکمل گیاهی خود را نیز برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی به محصول مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. وب دارو از بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار بهره می گیرد تا به این شیوه رضایت مشتریان عزیز خود را جلب کند. هم چنین شما با سفارش آنلاین از داروخانه وب دارو، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن محصول را در محل خود دریافت و مصرف نمایید. برای خرید ارزان ترین و مرغوب ترین عصاره های گیاهی بر پایه شیرین بیان، می توانید سری به سایت این مرکز زده و از محصولات بهبود دهنده رفلاکس و مشکلات گوارشی بهره ببرید.

 

خرید آنلاین عضاره شیرین بیان از داروخانه وب دارو

 

کلام آخر آنکه شیرین بیان...

یکی از گیاهان دارویی و پر فایده است که خواص آن در درمان مشکلات گوارشی، از جمله رفلاکس و زخم معده به اثبات رسیده است. این گیاه با ایجاد مخاط اضافی  در معده، مانع از مانور اسید در جداره های دارای التهاب و زخم و هم چنین بازگشت آن به مری می شود. به این شیوه ضمن کاهش تعداد دفعات رفلاکس غذا و اسید از معده به مری، درد و التهاب های درونی این ارگان نیز کاهش محسوس خواهد داشت. باید به اثرات مثبت این ریشه در درمان و مهار سلول های سرطانی نیز اشاره کرد. امروزه این گیاه به صورت داروهایی در قالب قرص، کپسول، شربت و ... در مراکز دارویی به فروش می رسد. در این بین داروخانه آنلاین وب دارو با عرضه با کیفیت ترین و ارزان ترین مکمل های حاوی شیرین بیان، می تواند به خوبی نیاز شما را برطرف کرده و امکان خرید آنلاین محصولات از سایت این مرکز هم وجود خواهد داشت.