گیاهان تسکین دهنده اعصاب
  • 2022/03/09
  • 0

گیاهان تسکین دهنده اعصاب

اگرچه این روزها، داروهای شیمیایی بخش جدایی ناپذیر زندگی ما هستند، اما نمی توان عوارض جانبی مصرف آنها را نیز نادیده گرفت. در مقابل گیاهان دارویی وجود دارند که اگر خواص هر یک از آنها به درستی شناخته شود و به اندازه استاندارد مورد استفاده قرار بگیرد، تاثیرات شایانی در بهبودی بسیاری از بیماری ها حاصل خواهد شد. یکی از مشکلات بزرگی که زندگی مدرن برای اکثر ما ایجاد کرده است، استرس، تنش و اضطراب است. این مشکلات سبب شده تا عواقب دیگری نظیر بی خوابی، بیماری های جسمی و ... به سراغمان بیاید. ریشه یابی بسیاری از بیماری ها نشان از داشتن منشا عصبی در آنها دارد و با این وضعیت لازم است تا راهی برای کنترل تنش و اضطراب ها در خود ایجاد کنیم. خوشبختانه در طیف گسترده گیاهان دارویی، مواردی وجود دارد که می تواند به خوبی تنش و اضطراب را از ما دور کرده و آرامش اعصاب را به ارمغان آورد. در این مطلب سعی کرده ایم گیاهان تسکین دهنده اعصاب که تاثیرات آن در ایجاد آرامش و بهبود وضعیت عصبی به اثبات رسیده است را به شما معرفی کنیم. قطعا امتحان کردن این گیاهان می تواند تاثیرات مثبت خود را به شما نشان داده و از سویی فاقد هر نوع عارضه جانبی می شود. باید اشاره کرد که هر آنچه در این مطلب به آن اشاره می شود، پایه و اساس علمی داشته و صحت آن به اثبات رسیده است.

 

گیاهانی که برای آرامش اعصاب معجزه می کنند!

 

بهترین داروهای گیاهی آرام بخش

نیاز نیست برای درمان هر مشکلی به داروهای شیمیایی مراجعه کنید. گاهی می توان با تجربه کردن طعمی خوش و گوارا، بدون هیچ نگرانی از عارضه جانبی و مشکلات دیگر، از شر بیماری ها خلاص شد. داروهای گیاهی آرام بخش می توانند تا حد زیادی اثرات استرس و اضطراب را از شما دور کرده و آرامش روانی را به شما بازگردانند. البته باید اشاره کرد که اصلاح سبک زندگی، دوری گزیدن از عوامل تنش زا، مدیتیشن، ورزش و تحرک روزانه و ... نیز راه های تکمیل کننده این نوع درمان هستند و نباید از آنها غافل شد. برای مطلع شدن از بهترین داروهای گیاهی آرام بخش ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

با این گیاهان به اعصاب خود مسلط شوید

 

بابونه

یکی از گیاهان دارویی که سابقه استفاده از آن به قرن ها پیش باز می گردد، بابونه است که نام لاتین آن Chamomile می باشد. این گیاه در درمان بی خوابی، مشکلات قاعدگی، التهاب های درونی بدن، اسپاسم های عضلانی، زخم و مشکلات گوارشی مورد استفاده فراوانی قرار گرفته است. بررسی های انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده که بابونه در درمان مشکلات خواب، اثری همچون هیپنوتیزم دارد. این گیاه هم چنین می تواند علائم اضطراب و استرس را در بیمارانی که از این مشکل در رنج هستند، کاهش دهد. این گیاه ضد التهاب در کنار از بین استرس اکسیداتیو در بدن، امروزه در طیف گسترده ای از محصولات مراقبت از پوست و مو هم به کار برده می شود و به این شیوه می تواند اثر معجزه آسای خود را بر افزایش نرمی و لطافت این بخش از بدن نشان دهد.

 

عصاره گیاه بابونه برای تقویت اعصاب

 

اسطوخودوس

از دیگر گیاهان تسکین دهنده اعصاب گیاه اسطوخدوس است که به عطر و بوی خوش شهرت دارد. این گیاه تاثیرات شایانی در از بین بردن بی خوابی و استرس و اضطراب از خود نشان داده است. اسطوخودوس که به نام Lavender  در زبان لاتین شناخته می شود، تاثیرات مثبتی در از بین بردن نشانه های اضطراب دارد و بیمارانی که از بی خوابی در رنج هستند، می توانند با مصرف این گیاه و مکمل هایی که به واسطه آن تولید می شود، آرامش را به خود بازگردانند. جالب اینجاست که این گیاه نه تنها به صورت نوشیدنی و دمنوش در تسکین اعصاب موثر است، بلکه حتی استشمام آن نیز در بهبود تنش های عضبی تاثیرگذار است.

 

بهره گیری از عصاره اسطوخودوس در درمان تنش های عصبی

 

گل ساعتی

در بین گیاهان اصلی کاهنده اضطراب باید به نام گل ساعتی یا Passionflower  اشاره کرد. این گیاه برای اولین بار توسط بومیان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفت و به کمک آن بیماری هایی نظیر بی حسی دست و پا درمان شد. در ادامه استفاده از گل ساعتی به منظور درمان اضطراب و بیماری های ناشی از آن نظیر بی خوابی، تپش قلب و ... مورد بهره برداری قرار گرفت. امروزه علم پزشکی اثبات کرده که گل ساعتی می تواند میزان سطح اسید گاما آمینوبوتیریک  را در مغز افزایش دهد. این ماده می تواند از شدت فعالیت برخی سلول های مغزی بکاهد که در نتیجه آن فرد آرامش بیش تری را احساس خواهد کرد. در بررسی های پزشکی نشان داده شد که گل ساعتی می تواند از داروهای تسکین دهنده اعصاب هم سریع تر و موثر کار کند که همین مساله دلیل استفاده از آن در طیف گسترده ای از داروهای مسکن اعصاب در حال حاضر است.

 

گل ساعتی، التیام بخش قوی اعصاب

 

بادرنجبویه

از گیاهان تسکین دهنده اعصاب که از زمان قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفت، بادرنجبویه است. این گیاه می تواند در کنار تاثیر در ایجاد آرامش در فرد، به بهبود هضم و از بین بردن مشکلات گوارشی نیز منجر شود. بادرنجبویه می تواند دردهای عصبی را التیام ببخشد و در از بین بردن تنش ها و اضطراب، تاثیر مثبتی دارد. کسانی که به منظور بهبود کیفیت خواب از بادرنجبویه استفاده می کنند، آرامش بیش تری را در خواب شبانه تجربه می کنند و رضایت قابل توجهی را از خود نشان می دهند. این گیاه می تواند با تاثیر در امواج مغزی، به بهبود خلق و خو و آرامش بیش تر فرد منتهی شود.

 

بهبود کیفیت خواب و دوری از تنش ها با عصاره بادرنجبویه

 

سنبل الطیب

از دیگر گیاهانی که می تواند در دسته تسکسن دهندگان قوی اعصاب جای گیرد، سنبل الطیب می باشد. این گیاه سابقه طولانی در درمان ناآرامی های عصبی، بی خوابی و انواع تنش های ناشی از اضطراب داشته است و از دیرباز مورد بهره برداری واقع شده است. سنبل الطیب می تواند میزان سطح اسید گاما آمینوبوتیریک  را در مغز افزایش دهد و به این شیوه از شدت تنش های عصبی مغز بکاهد. این فرآیند آرام شدن طبیعی فرد را به همراه خواهد داشت. تاثیری که این گیاه در مغز دارد، مشابه اثری است که داروهایی چون دیازپام و آلپازولام دارند و به این شیوه بدون وارد شدن آسیب و عارضه جانبی، مغز را آرام خواهد کرد. سنبل الطیب می تواند به خوبی کیفیت خواب را بهبود ببخشد و در ایجاد آرامش در فرد و بهبود خلق و خوی وی موثر است.

 

ناآرامی عصبی را با سنبل الطیب درمان کنید

 

برای آرامش اعصاب چه بخوریم؟

گیاهان دارویی می توانند به خوبی ناآرامی های عصبی را التیام ببخشد و از شدت فعالیت سلول های مغزی که منجر به استرس و تنش می شود، بکاهند. این گیاهان فاقد عارضه جانبی هستند و می توانند به طبیعی ترین شکل ممکن این کیفیت خواب را بهبود بخشیده و خلق و خو را بهتر کنند. اما چه مقدار از گیاهان و در چه زمان هایی باید مصرف شوند که تاثیرخود را بر بدن گذاشته و فاقد عارضه جانبی باشند؟ پاسخ این سوالات را باید از پزشکان و داروسازان جویا شد که برای سهولت و راحتی مصرف کنندگان، از این گیاهان موثر، ترکیب هایی به شکل داروهای تسکین دهنده اعصاب با پایه گیاهی تهیه شده است. شما می توانید برای تهیه داروهای تسکین دهنده اعصاب گیاهی که در واقع دوز استاندارد گیاهان دارویی هستند و میزان و زمان مصرف آنها مشخص شده است، به سایت وب  دارو مراجعه کنید. این سایت عرضه کننده بهترین و جدیدترین مکمل های دارویی آرامش بخش است که آنها را به صورت آنلاین در سایت خود به فروش می رساند. شما می توانید برای خرید داروهای مسکن اعصاب نظیر قطره هایپیران که منشا کاملا گیاهی داشته و اثرات آن به اثبات رسیده، به آرامش اعصاب خود کمک شایانی کنید.

هم چنین قرص آرام بخش والی فلور که حاوی گل ساعتی و سنبل الطیب می باشد، به خوبی می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشیده و در درمان تنش و اضطراب موثر واقع شود. قرص آرام بخش نوراگل از دیگر محصولات مکمل گیاهی است که حاوی بادرنجبویه و سنبل الطیب می باشد و می تواند به خوبی به کیفیت خواب و ایجاد آرامش در شما کمک کند.

 

بهره گیری از داروهای گیاهی آرام بخش برای داشتن خواب خوب

 

سخن پایانی آنکه...

اختلالاتی نظیر عصبی بودن، بی خوابی و بد خوابی، بد خلقی و حتی افسردگی از نتیجه داشتن روانی ناآرام ناشی از تنش های روزانه و زندگی مدرن است که دامن گیر بسیاری از افراد شده است. به جای استفاده از داروهای شیمیایی می توان از گیاهانی استفاده کرد که اثر مثبت و موثر آنها در بهبود موارد نام برده به اثبات رسیده است. 5 گیاه موثر در کاهش تنش های عصبی و بهبود کیفیت خواب، شامل سنبل الطیب، بادرنجبویه، گل ساعتی، اسطوخودوس و بابونه است که به صورت ترکیبی در داروهای گیاهی آرام بخش مورد استفاده قرار گرفته اند. شما می توانید با خرید داروهای گیاهی آرام بخش از سایت وب دارو، نسبت به کاهش تنش های عصبی و ایجاد آرامش در مغز خود اقدام کنید. وب دارو عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین محصولات آرام بخش طبیعی است که آنها را با نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت به دست مصرف کننده می رساند.