تغذیه قبل از خواب بدنسازی
  • 2022/03/16
  • 0

تغذیه قبل از خواب بدنسازی

بدنسازی ورزشی است که مستقیما بر روی افزایش حجم و قدرت ماهیچه ها تمرکز دارد و مورد علاقه بسیاری از علاقه مندان به تندرستی و به ویژه جوانان است. این ورزش شما را قادر خواهد ساخت تا ماهیچه های کل بدن را تقویت کرده و زیبایی و جلوه خاصی به آنها ببخشید. جالب است بدانید که در این مسیر، تنها حرکات ورزشی و باشگاهی شما کافی نخواهند بود و آنچه از درجه بالاتری از اهمیت برخوردار است، تغذیه مناسب می باشد. در وادی تغذیه، باید به اهمیت تغذیه قبل از خواب بدنسازی اشاره ویژه ای کرد. زیرا اگر این قسمت به درستی رعایت نشود، کلیه زحماتی که ورزشکار در باشگاه کشیده و سنگینی وزنه هایی که تحمل کرده، از بین خواهد رفت. ورزشکاران حرفه ای به خوبی می دانند که تغذیه قبل از خواب در صورتی که به درستی انتخاب شود، به عضله سازی بهتر و سریع تر شما منجر خواهد شد. این در حالی است که برخی گمان می کنند، خوردن هر ماده غذایی به هنگام شب، سبب انباشته شدن چربی در بدن خواهد شد و از این کار پرهیز می کنند. باید گفت که این یک تصور کاملا اشتباه است و بهره مندی از تغذیه درست قبل از خواب، از اصلی ترین شگردهای بدنسازی محسوب می شود. اما این تغذیه چیست و در چه زمانی باید مصرف شود؟ آیا همه بدنسازان باید تغذیه قبل از خواب داشته باشند یا این مساله به گروه های خاصی تعلق می گیرد؟ در این مطلب برآنیم تا پاسخ این پرسش ها را به شما داده و از رازهای عضله سازی سریع و انفجاری در خواب پرده برداریم.

 

عضله سازی به هنگام خواب با شگردهایی ساده

 

چرخه عضله سازی

برای پاسخ دادن به سوالاتی که در قسمت پیشین مطرح شد، لازم است تا نگاهی به چرخه عضله سازی در بدن بیندازیم. باید بدانیم که بدن ما به صورت 24 ساعته در حال ساختن و تجزیه کردن پروتئین هاست و به این فرآیند گردش پروتئین گفته می شود. رابطه ای که بین ساخته شدن پروتئین و تجزیه شدن آن وجود دارد، تعیین می کند که شما عضله از دست می دهید، ایجاد می کنید و یا تغییری در این روند نخواهید داشت. اما در صورتی که مایل به ساخت عضله هستید که مطمئنا این مساله خواسته هر ورزشکاری است، باید میزان پروتئین تولید شده در بدن شما، بیش از مقداری باشد که تجزیه می شود. رخ دادن این اتفاق منوط به دریافت پروتئین کافی توسط بدن شماست و اصلی ترین راه آن، خوردن مقادیر کافی از این درشت مغذی است.

 

پروتئین رسانی به بدن برای ساخت عضله های قدرتمند

 

عضله سازی در نیمه شب

همان طور که اشاره شد، چرخه تجزیه و ساخت پروتئین به صورت دائمی در بدن ما در حال انجام است. حتی زمانی که در خواب به سر می بریم، این اتفاق خواهد افتاد و اگر در این زمان بدن به پروتئین کافی دسترسی نداشته باشد، نتیجه از دست رفتن توده عضلانی خواهد بود. اما آیا معنی این گفته آن است که ساعت 3 نیمه شب از خواب بیدار شده و وعده حاوی پروتئین بخوریم؟

پاسخ به این سوال مسلما منفی است. برای آنکه چرخه عضله سازی در نیمه شب متوقف نشود و فرآیند گردش پروتئین همواره به نفع تولید عضله بیش تر برایتان تمام شود، توصیه می شود که قبل از خواب یک میان وعده پروتئینی میل کنید. این میان وعده به شما کمک می کند که در طول ساعات خواب، غنی از پروتئین باقی بمانید و بدن تجزیه این درشت مغذی را کمتر به انجام برساند. در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب ها برای تغذیه قبل از خواب بدنسازی کدامند.

 

ساخت عضله های قدرتمند در هنگام خواب شبانه

 

انتخاب وعده غذایی هوشمندانه قبل از خواب

اگرچه برای داشتن بدنی عضلانی، لازم است که قبل از خواب وعده غذایی مناسبی میل شود، اما قرار نیست در این وعده زیاده روی کرده و یا کالری مازاد بر نیاز بدن خود را استفاده کنیم. این وعده غذایی باید از نظر کربوهیدرات و چربی در سطح پایینی قرار داشته باشد و در عوض غنی از پروتئین باشد. اما اگر در طول روز، کربوهیدرات و چربی کافی را دریافت نکردید، می توانید بخشی از آن را از طریق این میان وعده تامین کنید. با این حال اولویت در وعده قبل از خواب، پروتئین بالاست.

بهترین منابعی که می توانند پروتئین مورد نیاز شما را در طول خواب شبانه تامین کنند، فرآورده های پروتئینی دیرهضم نظیر کازئین می باشند. این ماده در انواع لبنیات نظیر ماست، شیر و ... یافت می شود و البته به صورت مکمل ورزشی و به صورت جداگانه هم به فروش می رسد. این نوع از پروتئین ها به علت هضم و جذب آهسته ای که دارند، مدت زمان طولانی تری در بدن باقی مانده و مانع از تجزیه شدن عضلات شما خواهند شد.

 

مصرف لبنیات قبل از خواب برای تامین نیاز بدن به پروتئین

 

شما می توانید برای طولانی تر شدن زمان هضم، ترکیبات چربی نظیر مغزها و یا آووکادو را نیز به منبع پروتئینی خود اضافه کنید. البته این در صورتی است که خللی در خواب شما ایجاد نشود. شما می توانید برای خرید مکمل پروتئین کازئین به سایت وب دارو مراجعه کنید و از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین و با کیفیت ترین نوع این مکمل ها دسترسی داشته باشید.

خوردن پروتئین وی قبل از خواب

پروتئین وی یکی از ترکیبات به شدت محبوب در بین ورزشکاران است که به علت تاثیر سریعی که در بدن دارد، جایگاه ویژه ای یافته است. اما آیا خوردن پروتئین وی قبل از خواب، گزینه مناسبی است؟

این پروتئین به علت جذب سریعی که دارد، بهترین انتخاب برای زمانی است که یک تمرین پر فشار را به انجام رسانده اید. با جذب فوق العاده بالایی که این ماده دارد، عضله ها به سرعت ریکاوری شده و از از تحلیل رفتن آنها پیش گیری به عمل می آید. اما این پروتئین وی گزینه مناسبی برای قبل از خواب به حساب نمی آید. زیرا در این زمان خاص ما به نوعی از پروتئین نیاز داریم که هضم و جذب دیرتری داشته باشد و به این شیوه مانع از تحلیل عضلانی در طول خواب شبانه شود. به همین دلیل توصیه می شود که مصرف پروتئین وی را به زمان های بعد از تمرین اختصاص داده و از منابع کازئین دار برای قبل از خواب استفاده کنید.

کلام آخر آنکه...

آنچه بیش از تمرینات بدنسازی در باشگاه حائز اهمیت است، تغذیه ای است که یک ورزشکار دارد. یکی از مهم ترین بخش های تغذیه، مربوط به زمان قبل از خواب و بازه زمانی است که برای مدت زمان طولانی بدن را از خوردن غذا محروم می کنیم. باید قبل از به خواب رفتن، سوخت پروتئینی کافی را به بدن رسانده تا مانع از تحلیل رفتن ماهیچه ها در زمان خواب شویم. برای این منظور ضروری است تا فرد، با در نظر گرفتن میزان کالری مجاز روزانه، یک میان وعده پروتئینی، ترجیحا از دسته پروتئین های دیرهضم نظیر کازئین، در برنامه خود داشته باشد. شما می توانید این پروتئین را  از طریق مواد غذایی نظیر لبنیات دریافت کنید و یا با تهیه مکمل های پروتئینی حاوی کازئین، به کامل ترین شکل نیاز بدن خود در طول خواب شبانه را تامین نمایید. برای خرید مکمل کازئین می توانید به سایت وب دارو مراجعه کرده و با اطمینان از اصالت کالا و کیفیت و قیمت آن، خریدی ایمن را تجربه کنید.