خواص آووکادو برای استخوان
  • 2021/10/27
  • 0

خواص آووکادو برای استخوان

دنیای میوه ها و سبزیجات بسیار بزرگ و گسترده است و هر کدام از این گیاهان، خاصیت مخصوص به خود را دارند. برخی آن قدر مشهورند که نیازی به توضیح خواص و فواید آنها نیست، اما برخی دیگر مهجور مانده اند. آووکادو یکی از میوه هایی است که کمتر به آن پرداخته شده است، اما خواص عدیده آن برای سلامتی انسان به قدری بالاست که لازم است اطلاع رسانی کافی در مورد آن انجام شود. قبل از هر چیز باید دانست که آووکادو نوعی میوه است، نه سبزی! این میوه سبز رنگ، معجزه ای برای سلامتی و به خصوص استحکام استخوان ها و مفصل هاست. تاثیرات مثبت این گیاه در بهبود دردهای استخوانی و جلوگیری از بروز پوکی به قدری بالاست که امروزه شاهد استفاده از آن در تولید دارو و انواع مکمل های غذایی هستیم. با توجه به اینکه پوکی استخوان بیماری خاموش اما فراگیر در کشور ماست، باید با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی در راستای کنترل و پیش گیری از این عارضه گام برداشت. یکی از ترکیباتی که می تواند به خوبی از استخوان های شما محافظت کند، آووکادو است. در ادامه این مطلب با استناد به مطالب علمی، از خواص و نحوه مصرف این میوه برای حفظ سلامت کلی بدن و از جمله ساختار اسکلتی بیش تر صحبت خواهیم کرد.

آووکادو چیست؟

مانند سایر میوه های پر کاربرد در کشور ما، آووکادو میوه ای جا افتاده نیست. این میوه به راحتی در میوه فروشی ها پیدا نمی شود و یا اگر هم موجود باشد، قیمت بسیار بالایی دارد.  اصلیت این گیاه به آمریکای جنوبی و مرکزی بر می گردد و از 8000 سال قبل از میلاد مسیح با کشت این ماده، از خواص درمانی و التیام بخش آن برای مفاصل بهره های زیادی گرفته شده است. اما به علت طعم معمولی و گاهی بی مزه آن، استفاده خوراکی آووکادو مرسوم نبوده است. امروزه اما به علت شناخت این گیاه و خواص عمده آن برای سلامتی، استفاده خوراکی و درمانی در کنار هم وجود دارد و علاوه بر حضور این گیاه در میوه فروشی ها، در داروخانه ها هم محصولاتی که با این ماده تولید می شوند، برای فروش وجود دارند. آووکادو را با نام گلابی تمساح نیز می شناسند. این میوه ترکیب خوبی از چربی های مفید، ویتامین ها و مواد معدنی است و امروزه در برنامه های غذایی ورزشکاران هم جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. اما بحث ما در این مطلب خواص آوودکادو برای استخوان است. برای تکمیل اطلاعات در این حوزه، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

آووکادو و نقش آن در پیش گیری از پوکی استخوان

 

خواص آووکادو، این میوه ارزشمند و عجیب

آووکادو حاوی ترکیباتی است که مانند یک مکمل برای بدن عمل کرده و طیفی از ویتامین ها و مواد معدنی را به صورت یکجا به آن می رساند. به همین دلیل در برخی مطالب، از آن با نام سوپر غذا یاد می کنند. بسیار از ترکیبات مورد نیاز استخوان ها برای حفظ سلامت و استحکام نیز در این ماده یافت می شود. به همین دلیل مصرف آن می تواند مانع از ابتلا به پوکی استخوان در سنین بزرگ سالی شود. اما این ترکیبات ارزشمند چه هستند؟

آووکادو، منبعی از ویتامین K

اهمیت ویتامین K در حفظ سلامت استخوان ها مطلبی است که کمتر به آن پرداخته شده است. این ویتامین نقش موثری در تولید استخوان های جدید دارد و بدون حضور آن، کلسیم نمی تواند فرآیند ساخت توده اسکلتی را به انتها برساند. افرادی که از نظر این ویتامین غنی هستند، توده اسکلتی قوی تر و محکم تری دارند، این در حالی است که فقر این ویتامین در بدن، منجر به بروز پوکی استخوان و ناکارآمد شدن کلسیم در بدن خواهد شد. آووکادو با دارا بودن میزان کافی از ویتامین K می تواند به خوبی ساختار جدیدتری در استخوان های شما ایجاد کرده و به شکل گیری اسکلتی مقاوم و قدرتمند منجر شود.

 

افزایش تراکم استخوان ها با ویتامین K موجود در آووکادو

 

آووکادو، غنی از ویتامین C

ویتامین سی یکی دیگر از ترکیباتی است که بدن برای حفظ سلامت استخوان و غضروف ها به آن نیاز دارد. ویتامین سی در واقع پیش ساز پروتئینی به نام کلاژن در بدن ماست. کلاژن همان پروتئینی است که همه بافت ها و اندام های ما برای شکل گیری و حفظ استحکام خود به آن نیاز دارند. زمانی که پوست خود را می کشید و حالت ارتجاعی آن، سبب بازگشت به حالت اولیه می شود، پروتئین کلاژن است که نقش آفرینی می کند. همین مثال ساده در مورد غضروف ها، تاندون و سایر بافت های بدن نیز صادق است. وجود ویتامین سی در آووکادو سبب شده تا ساخت پروتئین کلاژن که در شکل گیری و ترمیم غضروف ها و بافت میانی استخوان ها ضروری است، با سرعت بیش تری به انجام برسد و به این شیوه دردهای مفصلی و استخوانی کاهش محسوسی پیدا می کنند.

بور و تقویت استخوان ها

یکی از ترکیباتی که در آووکادو خودنمایی می کند، ماده معدنی بور است. این ماده تنها در برخی گیاهان یافت می شود و بدن برای حفظ سلامت استخوان ها نیاز اکیدی به آن دارد. بور به دو شیوه به سلامت ساختار اسکلتی بدن کمک می کند. در اولین نقش آفرینی بور، باید به تاثیر آن در سلامت غضروف ها و جلوگیری از ایجاد التهاب در آنها اشاره کرد. به این شیوه دردهایی که در مفصل ها به وجود آمده و ناشی از التهاب است، به طور محسوسی کاهش پیدا می کند. از سویی بور به استفاده موثر بدن از ویتامین D منجر می شود و به این شیوه ساخت  استخوان ها و حفظ استحکام آنها با کیفیت بهتری به انجام می رسد. این ماده معدنی، می تواند به انجام وظیفه کلسیم در استخوان ها برای ایجاد تارهای اسکلتی جدید و حفظ استحکام استخوان و دندان منجر شود و به این شیوه مانع از بروز پوکی استخوان گردد. به کمک این ماده دفع کلسیم از طریق ادرار کاهش پیدا کرده و بدن می تواند از حداکثر کلسیم دریافتی از مواد غذایی بهره برداری کند.

مس، ماده ای غنی در آووکادو

ماده معدنی مس از دیگر ترکیبات مورد نیاز استخوان و غضروف هاست. نقش مس در بدن و حفظ سلامت استخوان ها، تاثیری است که در پیوند خوردن کلسیم به بافت های استخوانی و غضروف ها ایفا می کند. به این شیوه کلسیم می تواند نقش خود در افزایش استحکام اسکلت بدن را به بهترین شکل به انجام برساند و مانع از بروز پوکی و شکنندگی استخوان ها شود. هم چنین پروتئین کلاژن که در قسمت های پیشین به آن اشاره شد، با وجود ماده معدنی مس موجود در آووکادو، می تواند سلامت غضروف ها و بافت های همبند را تضمین کرده و از شدت دردهای مفصلی بکاهد.

 

کاهش التهاب مفصلی با مس موجود در آووکادو

 

آووکادو و امگا 3

امگا 3 که از مهم ترین ترکیبات شناخته شده برای حفظ سلامت قلب و عروق می باشد، در حفظ سلامت استخوان ها نیز تاثیر گذار است. این ماده می تواند از بروز التهاب در محل تقاطع استخوان ها که مفاصل ما را تشکیل می دهد، جلوگیری کرده و به این شیوه از درد و ناراحتی به هنگام حرکت پیش گیری به عمل آورد. باید اشاره کرد که وجود این ماده می تواند استحکام استخوان ها را نیز افزایش داده و مانع از تحلیل رفتن بافت آن به مرور زمان و ظاهر شدن پوکی استخوان گردد. تامین نیاز بدن به امگا 3 از طریق آووکادو می تواند از تحلیل رفتن بافت های غضروفی و استخوانی پیش گیری کرده و سلامت اسکلت بدن انسان را هر چه بیش تر حفظ کند.

آیا آووکادو باعث چاقی می شود؟

یکی از نگرانی هایی برای مصرف کنندگان این ماده پیش می آید، مصرف چربی موجود در آووکادو و در نتیجه اضافه وزن ناشی از آن است. باید گفت که چربی موجود در آووکادو از نوع خوب بوده و سبب بالا رفتن کلسترول خون نمی شود. این چربی مفید حتی می تواند در پایین آوردن چربی خون شما نیز نقش آفرینی کند. از سویی اضافه وزن تنها زمانی به وجود می آید که شما بیش از مقدار کالری که در طول روز می سوزانید، از طریق مواد غذایی دریافت کنید. با این استدلال هر ماده غذایی در صورتی که بیش از نیاز بدن به کالری استفاده شود، سبب چاقی خواهد شد. با یک برنامه ریزی منظم می توان آووکادو را در رژیم غذایی خود گنجاند، بدون این که افزایش وزن و چاقی در انتظارمان باشد. به عنوان مثال می توانید از آن به عنوان جایگزین کره در صبحانه استفاده کرده و یا قطعاتی از آن را به سالاد خود بیفزایید.

 

مصرف به اندازه آووکادو و تاثیر آن در سلامت استخوان ها

 

طریقه مصرف آووکادو

این میوه ارزشمند و پر فایده در برخی میوه فروشی های لوکس با قیمت بالایی عرضه می شود. شما می توانید میوه را به صورت خام تهیه کرده و در برنامه غذایی خود به طرق مختلف نظیر له شده، تکه شده و ... بگنجانید. اما راه ساده تری برای استفاده از این ماده در برنامه غذایی وجود دارد که به علت آنالیز شدن زیر نظر پزشکان داروساز، بالاترین تاثیر را در کاهش دردهای مفصلی به ویژه درد زانو و هم چنین پیش گیری از پوکی استخوان دارد. شما می توانید مکمل های حاوی آووکادو را از داروخانه های معتبر تهیه کرده و طبق دستور العمل استاندارد، آن را مصرف نمایید. به این شیوه علاوه بر اینکه از خواص اعجاب آور آووکادو بهره برده اید، دوز استاندارد مصرف را نیز رعایت کرده اید و بالاترین حد بهره برداری از آن را تجربه خواهید کرد. طریقه مصرف آووکادو در شکل مکمل و داروهای کاهنده دردهای مفصلی در پشت بسته بندی آن موجود می باشد و البته در صورتی که پزشک دستور دیگری به شما داده، طبق آن پیشروی کنید. بهترین مکمل های آووکادو که در کاهش التهاب های مفصلی و پیش گیری از بروز پوکی استخوان معروف هستند، در داروخانه آنلاین وب دارو عرضه می شوند. این داروخانه مکمل های حاوی این گیاه را با قیمتی مناسب به شما عرضه کرده و در عین حال محصولاتش از بالاترین کیفیت بهره مندند. با مراجعه به سایت وب دارو می توانید ضمن مشاهده انواع مکمل های تقویت کننده استخوان و پیش گیری کننده از پوکی، قیمت های آنها را نیز بررسی کرده و بهترین گزینه را برای خود سفارش دهید.

کلام آخر آنکه ...

آووکادو میوه ای ارزشمند و پر خاصیت است که در کشور ما کمتر به آن توجه شده است. این گیاه حاوی ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز استخوان ها برای حفظ استحکام و جلوگیری از تحلیل رفتن است که با التهاب های مفصلی مقابله کرده و دردهای این نواحی را به طور محسوسی کاهش می دهد. نقش اصلی این ماده در بهبود جذب کلسیم توسط بافت های بدن و استخوان هاست که در نهایت به افزایش استحکام اسکلت انسان و هم چنین دندان ها منجر می شود. این ماده هم به صورت میوه خام و هم به صورت مکمل های حاوی آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مکمل های حاوی آووکادو که در داروخانه وب دارو به صورت آنلاین عرضه می شوند، توسط قوی ترین تیم های داروسازی آنالیز و فرمولاسیون شده و دوز استاندارد مصرف آن تعیین گردیده است. به این شیوه شما می توانید مقدار استاندارد از این گیاه اعجاب آور را به بدن خود رسانده و به بهترین شکل استخوان های خود را تقویت کنید.