خواص آویشن برای سلامتی
  • 2021/12/29
  • 0

خواص آویشن برای سلامتی

آویشن یکی از گیاهان هم خانواده نعناست که اغلب از آن به عنوان نوعی ادویه برای بهبود طعم غذا استفاده می کنیم. هر چند که از طعم دل انگیز این ماده نمی توان به سادگی عبور کرد، اما باید اشاره کرد که این گیاه چیزی فراتر از ادویه ای خوش طعم است و خواص آویشن برای سلامتی به قدری زیاد است که آن را به نوعی داروی گیاهی بدل ساخته است. این گیاه سالیان سال است که به عنوان ماده ای دارویی مورد بهره برداری قرار می گیرد و از زمان مصر باستان استفاده از آن به عنوان ماده ای در مومیایی ها و هم چنین در یونان به عنوان بخور کاربرد داشته است. طبع این گیاه گرم و خشک بوده و در درمان بسیاری از بیماری ها با منشا سردی کاربرد دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص آویشن برای سلامتی بیش تر آشنا کرده تا با استفاده درست و به اندازه از آن، بدن خود را از معجزه این گیاه بهره مند سازید.

 

خواص جادویی آویشن برای سلامتی

 

خواص شگفت انگیز آویشن

این گیاه در کنار طعم دل انگیزی که به غذاها می دهد، خواص عمده دیگری هم دارد که شاید از آن بی خبر باشید. سرشار بودن این ادویه از انواع ویتامین ها سبب شده تا بدن پس از مصرف آن در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم تر شود و به نوعی سیستم ایمنی را تقویت خواهد کرد. از سویی این ماده خاصیت ضد باکتری و قارچ دارد و همین مساله سبب شده تا رشد و تکثیر انواع عفونت با منشا قارچ و باکتری به واسطه این ماده مهار شود. خواص گسترده آویشن برای سلامتی سبب شده تا شرکت های داروسازی که به استفاده از قدرت گیاهان تکیه کرده اند، از این ادویه خوش طعم در تولید داروها استفاده کنند و خوش بختانه نتایج قابل قبولی هم به دست آمده است. امروزه استفاده از انواع شربت و داروهای تهیه شده از آویشن در درمان بسیاری از بیماری ها و از جمله عفونت های ریوی کاربرد پیدا کرده است. اما خواص شگفت انگیز آویشن به همین جا ختم نمی شود و این ماده می تواند تاثیرات شگفت انگیز دیگری هم در سلامتی از خود به جای بگذارد که در ادامه به توضیح آنها پرداخته ایم.

خواص آویشن برای پوست

یکی از کاربرد های این ماده، بهبود سلامت و زیبایی پوست است. از آنجایی که داشتن پوست یکدست و شفاف می تواند زیبایی هر فردی را دوچندان کند، بهره گیری از خواص آنتی باکتریال آویشن در محافظت از پوست و بهبود سلامت آن مرسوم است. اگر در پوست خود دچار آکنه هستید، گیاه آویشن می تواند مانند معجزه ای برای شما عمل کند. زیرا آکنه یک عارضه پوستی با منشا باکتریایی می باشد و خاصیت آنتی باکتریال آویشن می تواند مانند مرهمی برای این مشکل عمل کند. این گیاه فعالیت باکتری های مولد آکنه را در سطح پوست مهار و متوقف می کند و مانع از ایجاد التهاب در سطح سلول های پوستی خواهد شد. به این ترتیب می توانید با استفاده منظم از عصاره استاندارد شده این گیاه، شاهد درخشش و زیبایی پوست خود باشید. شما می توانید بهترین و مناسب ترین محلول های ضد آکنه با پایه گیاهی را از سایت وب دارو به صورت آنلاین و با ارزان ترین قیمت تهیه نمایید.

 

بهبود سلامت پوست و کمک به درمان آکنه با آویشن

 

خواص آویشن کوهی برای ریه

شاید مرسوم ترین کاربردی که از آویشن می شناسیم در درمان سرفه های شدید و طاقت فرسا باشد. باور عمومی بر این است که گیاه آویشن می تواند به بهبود وضعیت التهاب گلو و کاهش شدت سرفه ها منجر شود و به هنگام سرماخوردگی و یا عارضه های تنفسی استفاده از آن مرسوم می باشد. مطالعات پزشکی نشان داده اند که خواص آویشن کوهی برای ریه چیزی فراتر از موارد گفته شده است. این گیاه می تواند التهاب های شدید در مخاط بدن انسان را کاهش داده و به این شیوه به درمان برونشیت و انواع سرفه های حاد و مزمن منجر شود. آویشن دارای خاصیت خلط آور می باشد و به این شیوه شما قادر خواهید بود با بیماری هایی که گلو را دچار التهاب و عفونت می کنند، مقابله کنید. تاثیر این گیاه در درمان عفونت های گلو و ریه مانند داروی آنتی بیوتیک است، با این تفاوت که حساسیت و اثرات جانبی این داروها را به همراه ندارد. شما می توانید با کیفیت ترین و بهترین داروهای گیاهی حاوی آویشن برای درمان سرفه را از سایت وب دارو تهیه نمایید.

 

کاهش التهاب و عفونت های تنفسی با مصرف آویشن

 

خواص آویشن برای زنان

یکی از شایع ترین مشکلاتی که بانوان با آن دست و پنجه نرم می کنند، دردهای دوران قاعدگی است. این دردها می تواند در ناحیه شکم، کمر و یا پاها باشد و هم چنین به شکل سردرد خود را نشان دهد. خاصیت ضد التهاب آویشن سبب شده تا از شدت دردهای التهابی این دوران کاسته شود و گرفتگی عضلات تا حد زیادی بهبود پیدا کند. از سویی این گیاه می تواند عفونت های ناحیه تناسلی زنان را که منشا قارچ و یا باکتری دارند را به خوبی درمان کرده و از بین ببرد.

تقویت سیستم ایمنی با آویشن

این گیاه یک پکیج کامل از انواع ویتامین هایی است که بدن برای تقویت کردن سیستم ایمنی خود به آن نیاز دارد. شما می توانید بخش عمده ای از نیاز بدن خود به ویتامین سی را به کمک آویشن تامین کنید. ویتامین A نیز به مقدار بالایی در این ماده وجود دارد. با بهره گیری از موادی نظیر مس، منگنز، آهن و ... بدن می تواند به خوبی با عوامل بیماری و التهاب زا مقابله کرده و از شدت بیماری هایی که به آن مبتلاست بکاهد. مصرف منظم این ماده به عنوان نوعی ادویه در غذا می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد و از سویی داروهایی که بر پایه آویشن تهیه می شوند، می توانند به صورت استاندارد و در دوزهای تعیین شده توسط داروسازان، نیاز بدن را تامین کرده و خواص معجزه آسای آویشن را به شما برسانند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف آویشن
 

خواص آویشن در لاغری

یکی از بزرگ ترین دغدغه های انسان های عصر حاضر، تناسب اندام و لاغری است. سبک زندگی مدرن اکثر افراد را به سویی کشانده که فرصتی برای سالم زیستن و بهره مندی از مواد غذایی ارگانیک و طبیعی باقی نمانده و عدم تحرک و فعالیت به وخامت اوضاع افزوده است. در مسیر رسیدن به تناسب اندام گیاه آویشن می تواند ماده ای موثر و مناسب باشد. طبع این گیاه گرم است و اگر از دسته کسانی هستید که به علت دارا بودن طبع سرد و به ویژه غلبه بلغم دچار اضافه وزن و چاقی در ناحیه شکم و پهلو هستید، آویشن می تواند یاری گرتان باشد. این گیاه جادویی به خوبی می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و میزان چربی سوزی بیش تری را در کنار ورزش و داشتن برنامه غذایی مناسب برایتام به ارمغان آورد. با مصرف منظم آویشن در دوزهای استاندارد می توانید فرآیند هضم غذا را با کیفیت بیش تری به انجام برسانید و یاری گر دستگاه گوارش خود باشید. از سویی بهبود متابولسیم و بالا بردن چربی سوزی در مسیر کاهش وزن دو فاکتور مهم و ارزشمند هستند که به کمک آویشن به دست خواهند آمد. عصاره های این گیاه به صورت استاندارد شده در سایت وب دارو آماده عرضه به شما عزیزان می باشند.

 

افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف آویشن

 

آویشن برای افسردگی

شاید جالب باشد که این ماده می تواند در بهبود حالت های روحی نیز تاثیر داشته باشد. عطر خوشایندی که گیاه آویشن دارد، می تواند به ترشح هورمون سروتونین و دوپامین که در بهبود خلق و خو تاثیر زیادی دارند، منجر شود. این تاثیر به قدری بالاست که امروزه در تهیه انواع عطر ها از عصاره آویشن استفاده می شود تا ضمن بهره مندی از رایحه خوشایند آن، سلامت روح و روان را نیز به شما هدیه دهد. استشمام این عصاره و یا بهره گیری از آن به صورت بخور می تواند تا حد زیادی به سلامت روان و کاهش شدت بیماری هایی چون افسردگی منجر شود.

آویشن را چگونه مصرف کنیم؟

شاید این پرسش برایتان پیش آمده باشد که با توجه به خواص عدیده ای که آویشن دارد، چگونه از آن استفاده کنیم که بتوانیم از همه مزیت های آن بهره مند شویم؟ استفاده از آویشن به عنوان ادویه در انواع غذاها مرسوم است و می تواند خواص آن را به طور مناسبی به بدن برساند. اما استفاده های تخصصی تر از این گیاه دارویی، نمی تواند در قالب ادویه صورت گیرد. به همین دلیل شرکت های تولید کننده دارو، اقدام به تولید محصولاتی با پایه آویشن کرده اند. دوزهای استفاده شده در این داروها، استاندارد می باشد و با توجه به دلیل مصرف، میزان استفاده نیز متغیر خواهد بود. با مصرف داروهایی که به اشکال مختلف نظیر شربت، قرص و ... به واسطه آویشن تولید می شوند، می توانید ضمن مصون ماندن از عوارض جانبی استفاده بیش از حد از آویشن، از خواص بی شمار آن نیز بهره کافی را ببرید. بهترین و مرغوب ترین محصولات گیاهی آویشن دار را می توانید از سایت وب دارو تهیه کرده و استفاده نمایید.

عوارض جانبی آویشن

  • در ابتدای این مبحث اشاره شد که آویشن گیاهی از خانواده نعنا است. این گیاه دارای طبع گرم بوده و ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند. به عنوان مثال در برخی از افراد استفاده از آویشن می تواند به التهاب های پوستی منجر شود.
  • افرادی که دچار بیماری تیروئید هستند، قبل از مصرف داروهای آویشن دار با پزشک خود مشورت کنند.
  • توصیه می شود زنان باردار و کودکان زیر 10 سال در مصرف این گیاه جانب اعتدال را رعایت کنند.
  • بیمارانی که سابقه تشنج و صرع را دارند، باید با احتیاط از این ماده استفاده کنند.

سخن پایانی آنکه

گیاه آویشن در کنار طعم و بوی بسیار دل انگیزی که دارد، خواص بی شماری را برای سلامتی انسان به همراه خواهد داشت. از بهبود سلامت پوست و مو تا کاهش شدت دردهای قاعدگی زنان و هم چنین کمک به بهبود بیماری های التهابی ریه، خواص آویشن برای سلامتی می باشد. این عصاره ارزشمند می تواند یاری گر کسانی باشد که در مسیر کاهش وزن بوده و با بالا بردن متابولیسم و سرعت چربی سوزی، به تناسب اندام منجر خواهد شد. شما می توانید برای تهیه عصاره های استاندارد شده این گیاه به سایت وب دارو مراجعه کرده و اقدام به خرید اینترنتی مرغوب ترنی انواع این محصول کنید. وی دارو عرضه کننده ارزان ترین و با کیفیت ترین محصولات گیاهی و دارویی است که آنها را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مصرف کننده خواهد رساند.