تقویت سیستم ایمنی با قارچ ترکی تیل
  • 2021/04/28
  • 0

تقویت سیستم ایمنی با قارچ ترکی تیل

انواع مختلفی از قارچ ها در طبیعت وجود دارند که هر کدام ویژگی و خواص منحصر به فردی را دارا هستند. برخی از قارچ ها برای انسان قابل استفاده نمی باشند و این در حالی است که برخی دیگر دارای خواص بی شمار و منحصر به فردی برای سلامتی می باشند. قارچ ترکی تیل که به معنای دم بوقلمون می باشد، یکی از انواع قارچ های درمانی است که خواص عدیده آن برای سلامتی مدتی است که به اثبات رسیده است. علت این نام گذاری را باید رنگ های جذاب این قارچ دانست که آن را شبیه به بوقلمون ساخته است. اگر چه این ماده خواص بی شماری برای سلامتی موجودات زنده دارد، اما می توان معروف ترین آنها را تقویت سیستم ایمنی با قارچ ترکی تیل عنوان کرد. این گیاه می تواند سپر دفاعی بدن را به نحوی تقویت کند که احتمال بروز بسیاری از بیماری ها در انسان کاهش چشم گیر پیدا کند. در این مطلب به گوشه ای از خواص این قارچ بی نظیر اشاره کرده ایم.

خواص قارچ ترکی تیل

همان طور که اشاره کردیم، این ماده دارای ترکیباتی است که می تواند برای سلامتی انسان به شدن مفید بوده و حتی در پیشگیری و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها به کار آید. خواص قارچ ترکی تیل بیش از هر چیزی به علت تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن است که می تواند احتمال بیمار شدن را کاهش داده و مقاومت بدن در برابر عفونت و عوامل بیماری زا را افزایش خواهد داد. برای شناخت هر چه بیشتر این ماده، شما را با خواص آن آشنا می کنیم تا ترکیبات داخلی و اثرات آن واضح گردد.

سرشار از آنتی اکسیدان

یکی از مهم ترین ویژگی های قارچ دم بوقلمون را می توان سرشار از آنتی اکسیدان بودن آن دانست. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اثر استرس اکسیداتیو را در بدن خنثی می کنند. استرس اکسیداتیو اثری است که به واسطه حضور رادیکال های آزاد اتفاق می افتد. تابش پرتوهای خورشید، تغدیه ناسالم، سیگار کشیدن، فعل و انفعالات سلولی و ... باعث ایجاد اتم های ناپایداری در بدن می شود که رادیکال آزاد نام دارند. این رادیکال ها با سلول های سالم بدن واکنش داده و آنها را اکسید می کنند. در نتیجه زمینه را برای بروز بیماری های التهابی خطرناکی چون سرطان و بیماری های مربوط به قلب فراهم خواهند ساخت. آنتی اکسیدان ها می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی ساخته و مانع از فروپاشی سلولی و تغییر شکل آنها شوند. قارچ ترکی تیل با دارا بودن درصد بالایی از آنتی اکسیدان ها، می تواند مانع از این اثر شده و سلامت کلی بدن را حفظ خواهد کرد.

مقابله با رادیکال های آزاد بدن به وسیله قارچ ترکی تیل

داروی تقویت سیستم ایمنی بدن

می توان دم بوقلمون را داروی تقویت سیستم ایمنی بدن دانست. همان طور که اشاره کردیم، این ماده اصلی ترین خاصیت خود را در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. علت را باید در ترکیباتی جست و جو کرد که در ترکی تیل به کار رفته است. این قارچ حاوی نوعی پلی ساکاریدهایی است که می توانند با مهار التهاب های درونی بدن، به یاری سیستم ایمنی آیند و هم چنین به نحوی گلبول های سفید خون را تجهیز می کنند که توانایی شان در مقابله با عوامل بیماری زا افزایش پیدا کند. این قارچ را در کشورهایی نظیر چین و ژاپن به عنوان داروی تقویت سیستم ایمنی بدن می شناسند و از آن به منظور افزایش مقاومت بدنی بیمارانی که دچار انواع سرطان ها هستند و تحت درمان های سخت قرار می گیرند، بهره گرفته می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با قارچ ترکی تیل

اثر ضد توموری

بررسی های انجام شده بر روی این قارچ نشان از اثر ضد توموری آن دارد و به همین دلیل می توان آن را نوعی درمان کمکی سرطان عنوان کرد. پزشکان معتقدند که قارچ ترکی تیل از آن جهت می تواند اثر ضد توموری داشته باشد که سلول های ایمنی بدن را به خوبی تقویت می کند و به این شیوه بدن را برای مقابله با تومور ها آماده تر می سازد. در واقع این گلبول های سفید بدن انسان هستند که با تجهیز شدن به واسطه ترکی تیل، اثر ضد توموری پیدا کرده و سلول های سرطانی را نابود می کنند. در حال حاضر در طب مدرن دنیا از این قارچ در کنار درمان های سنتی تر سرطان نظیر شیمی و پرتو درمانی بهره گرفته می شود، زیرا مطالعات نشان داده است که به این شیوه، بیماری زودتر مهار و کنترل می شود.

بهبود سلامت روده

یکی از تاثیرات مثبت قارچ ترکی تیل در سلامت روده هاست. سلامت این عضو که به شدت حساس می باشد، با داشتن سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب رابطه مستقیمی دارد و ضروری است تا تعادل باکتری های مفید داخل آن حفظ شود. تعادل این باکتری ها به بهبود سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن مربوط می باشد. قارچ دم بوقلمون حاوی پروبیوتیک هایی است که می توانند باکتری های مفید روده را تغذیه کرده و سلامت آنها را ارتقا دهند و هم چنین از رشد و تکثیر باکتری هایی غیر مفید و بیماری زا در محیط روده پیشگیری به عمل می آورد. هم چنین باید اشاره کرد که با بهبود سلامت روده و تنظیم تعادل بین باکتری ها، احتمال ابتلا به بیماری هایی چون اسهال، یبوست، سرطان های مربوط به روده کاهش می یابد و سطح کلسترول خون نیز تنظیم خواهد شد. تقویت سیستم ایمنی بدن را نیز به این خواص نام برده اضافه کنید.

بهبود سلامت روده با قارچ ترکی تیل

سایر خواص قارچ ترکی تیل

برخی مطالعات نشان داده اند که ویروس HPV در مقابله با این قارچ از خود ضعف نشان می دهد و در برابر سلول های ایمنی، مقاومت خود را  از دست می دهد.

بهبود عملکرد ورزش کاران از دیگر خواصی است که قارچ ترکی تیل به همراه می آورد. ورزشکارانی که از این قارچ استفاده می کنند، ضمن اینکه می توانند عملکرد بهتری را در طول تمرین تجربه کنند، پس از تمرین هم خستگی و کسالت کمتری خواهند داشت.

بهبود مقاومت به انسولین: مطالعه پزشکی بر روی موش هایی که به بیماری دیابت نوع دو مبتلا بوده اند، نشان داد که مصرف قارچ دم بوقلمون می تواند مقاومت به انسولین را بهبود ببخشد و سطح قند خون را پایین نگاه دارد.

عوارض قارچ ترکی تیل

به صورت کلی می توان گفت که این قارچ، از دسته قارچ های بی خطر محسوب می شود که برای سلامتی انسان و حتی حیوانات تهدیدی ایجاد نمی کند. پس از مصرف این ماده عوارض جانبی بسیار کمی گزارش شده است، به نحوی که این عوارض در برابر خواص و فوایدی که امروزه همه ما به آن نیاز داریم، ناچیز است. عوارض قارچ ترکی تیل را می توان بروز نفخ، مدفوع تیره و علائم گوارشی خفیف از این دست عنوان کرد که در همه افراد هم بروز نمی کند و عده کمی آن را تجربه می کنند. هم چنین افرادی که در طول شیمی درمانی از این ماده استفاده می کنند، ممکن است حالاتی نظیر بی اشتهایی و تهوع شان تشدید شود. با این وجود هنوز به اثبات نرسیده است که این عوارض در طول دوره شیمی درمانی به قارچ ترکی تیل مربوط است یا خیر.

خرید قارچ ترکی تیل

قارچ ترکی تیل را می توان به صورت آماده از عطاری ها و برخی مراکز دارویی تهیه کرد. اما دانستن چند نکته خالی از لطف نیست. خرید قارچ ترکی تیل به صورت قارچ خام، دردسرهایی به همراه دارد و ممکن است اثرات عنوان شده را به طور کامل به شما نرساند. زیرا دوز مشخص و تعیین شده استاندارد در صورت تهیه خود قارچ رعایت نمی شود. شما می توانید برای بهره گیری از خواص این ماده اعجاب آور در دوز استاندارد، محصولاتی که به واسطه این قارچ تهیه شده اند را خریداری نمایید. یکی از این محصولات را می توان کپسول ایمیون ترکی تیل دانست که داروخانه آنلاین وب دارو، نسبت به فروش آن اقدام نموده است. تنها مراجعه به سایت این داروخانه و سفارش اینترنتی این محصول کافی است تا در کوتاه ترین زمان ممکن به خرید قارچ ترکی تیل برایتان محقق شود. شما می توانید خرید قارچ ترکی تیل قیمت مناسب و با بالاترین کیفیت را به وب دارو بسپارید.

خرید قارچ ترکی تیل از داروخانه وب دارو

در نهایت آنکه قارچ ترکی تیل

از قوی ترین تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن است و با تجهیز سپر دفاعی و گلبول های سفید خون، می تواند توان بدنی فرد را برای مقابله با سخت ترین بیماری ها از قبیل سرطان، ویروس هایی چون HPV و دیابت افزایش دهد. این قارچ دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که برای از بین بردن التهاب های درونی بدن موثر می باشند. این التهاب ها عامل بسیاری از بیماری های خطرناکی چون امراض قلبی و انواع سرطان ها هستند که با مصرف این قارچ مهار می شوند. تقویت سیستم ایمنی بدن که با مصرف قارچ ترکی تیل رقم می خورد، این امکان را برای سلول های دفاعی ایجاد می کند که با قدرتمند تر شدن خود، جلوی بسیاری از بیماری ها مقاومت کرده و به نابودی آنها منجر شوند. گیاهی و بی ضرر بودن این ماده و محصولاتی که از آن در داروخانه وب دارو به فروش می رسد، سبب شده تا بدون ایجاد عارضه جانبی خاصی، بتوانید به سلامت کلی بدن خود منجر شوید.