بهترین مکمل های دوره کات
  • 2022/03/23
  • 0

بهترین مکمل های دوره کات

بدنسازی مجموعه ای از فعالیت های سنگین بدنی است که تلاش می کند، عضله های شما را نمایان سازد و زیبایی بدن را بیش از پیش به نمایش بگذارد. یکی از مراحلی که ورزشکاران در این فعالیت بدنی سپری می کنند، دوره ای به نام کات (Cut) است. این دوره مخصوص کسانی است که عضله های خود را به خوبی شکل داده اند و اینک زمان آن رسیده که با از بین بردن توده های چربی اطراف آنها، به نمایان شدن این ماهیچه ها کمک کنند. در این مسیر استفاده از مکمل ها، اگرچه راه اصلی برای رسیدن به هدف نیست، اما به شدت در این راه کمکتان خواهد کرد. داشتن برنامه ورزشی درست و اصولی در کنار تغذیه برنامه ریزی شده توسط متخصص، از دیگر فاکتورهایی هستند که دوره کات را تکمیل می کنند. شاید برای برخی عجیب به نظر برسد، اما نقش تغذیه در این دوران بیش از هر زمان دیگری است و اگر از برنامه غذایی اصولی پیروی کنید، می توانید انتظار به سرانجام رسیدن موفقی در این دوره را داشته باشید. کامل و درست بودن برنامه ورزشی ضلع دیگری است که می تواند رسیدن به کاتی موفق را تضمین کند و اگر همه این شرایط مهیا باشد، مکمل ها در ایده آل ترین حالت خود عمل کرده و به زیبایی هر چه تمام تر، عضله های شما را در معرض نمایش خواهند گذاشت. اما بهترین مکمل های دوره کات کدامند؟ با رعایت تغذیه درست و برنامه  تمرینی اصولی، از کدام مکمل ها برای تسریع این دوره استفاده کنیم؟

 

مکمل های مخصوص دوره کات بدنسازی

 

معرفی بهترین پک مکمل برای دوره کات و چربی سوزی

اگر بخواهیم به مکمل های مناسب دوره کات اشاره کنیم، قطعا نمی توان نام یک مکمل را برد. زیرا مجموعه ای از ترکیبات برای بدن در این دوره لازم خواهد بود که می تواند ضمن بهبود عملکرد ورزشی شما، از تحلیل رفتن ماهیچه ها جلوگیری کرده و به خوبی آنها را به نمایش بگذارد. از سویی مکمل های این دوره باید به چربی سوزی بیش تر شما منجر شوند تا لایه چربی اطراف عضله از بین رفته و شمایل و خطوط ماهیچه ها به زیبایی هر چه تمام تر خودنمایی کند. به همین دلیل ما به یک پک از مکمل ها برای دوره کات و چربی سوزی نیاز داریم. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین مکمل های این دوره آشنا سازیم تا بتوانید دوره کات موفقی را پشت سر بگذارید.

مولتی ویتامین ها

دوره کات دوره ای است که ورزشکار قصد چربی سوزی بیش تر را دارد و به همین دلیل ممکن است به انواع رژیم های خاص غذایی روی آورد. زمانی که شما در کالری نقصان به سر می برید و یا به عبارت دیر قصد کاهش وزن را دارید، ممکن است نتوانید تمام ویتامین ها و ریز مغذی های لازم برای بدن را تامین سازید. در این زمان است که مصرف مکمل های مولتی ویتامین به کمکتان آمده و نیاز بدن را تامین می سازد. این نکته را فراموش نکنید که زمانی که بدنتان با کمبود ویتامین و مواد مغذی روبرو شود، نخواهد توانست مانند قبل به فعالیت های ورزشی ادامه داده و قطعا سریع تر از قبل احساس خستگی خواهید کرد. هم چنین رابطه بین کمبود ویتامین و افزایش اشتها و پرخوری به اثبات رسیده است که می تواند هر آنچه برای دوره کات و چربی سوزی رشته کرده اید، پنبه کند. به همین دلیل توصیه می شود که از مکمل های مولتی ویتامین برای تامین کمبود های احتمالی بدن خود استفاده کنید.

 

مولتی ویتامین ها، از نیازهای اصلی دوره کات بدنسازی

 

مکمل BCAA

واحد های سازنده پروتئین ها، اسید های آمینه می باشند و بدن برای تولید ماهیچه های بزرگ تر و قوی تر به این واحد ها نیاز دارد. زمانی که یک غذای پروتئینی مصرف می کنیم، بدن آن را به اسید های آمینه که واحد های کوچک تری هستند، تجزیه می کند و به این ترتیب آن را وارد جریان خون کرده تا مورد استفاده قرار گیرد. آمینو اسیدها نقش آفرینی های عدیده ای در بدن دارند که از جمله آن می توان به ترمیم بافت ها، تامین انرژی برای بدن و مغز به منظور یادگیری بهتر و عملکرد مناسب تر، بازیابی قوای از دست رفته بدن بعد از تمرین و ... اشاره کرد.

مکمل BCAA در واقع اسیدهای آمینه شاخه ای زنجیری هستند که به خوبی می توانند به سنتز پروتئین در بدن منجر شوند و از شدت خستگی های پس از ورزش بکاهند. به بهبود عملکرد بدن کمک شایانی خواهند کرد و راندمان ورزشی شما را ارتقا خواهند داد. به اثبات رسیده که این اسیدهای آمینه می توانند به بهبود سیستم ایمنی بدن هم منجر شوند و سطح هورمون رشد را در شما افزایش دهند که نتیجه ای جز رشد بهتر عضلانی به همراه نخواهد داشت. مکمل BCAA در عین حال از تحلیل رفتن ماهیچه های شما در دوره کات پیش گیری به عمل می آورد و نقش بزرگی در احیای آنها و موفق بودن دوره کات ایفا خواهند کرد.

 

مکمل BCAA، از ترکیبات اصلی برای حفظ بافت ماهیچه ها در دوره کات

 

پروتئین وی

یکی دیگر از ترکیبات لازم برای کمک به ماهیچه ها در دوره کات، پروتئین وی است. این پروتئین نقش بسیار مهمی در افزایش حجم و قدرت ماهیچه ها دارد و به شما کمک می کند تا در دوره های کاهش وزن، عضلات خود را حفظ کنید. پروتئین آب پنیر یا همان Whey به خوبی می تواند در شکل گیری تارهای جدید عضلانی موفق عمل کرده و به کامل ترین شکل، قدرت بدنی شما را برای انجام تمرینات سنگین در دوره کات، تامین می کند. این مکمل از دسته ترکیباتی است که نه تنها در دوره کات، بلکه در تمامی دوره های بدنسازی به عنوان یک ترکیب ثابت مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا تاثیرات مثبت آن در عضله سازی و بهبود توان بدنی به اثبات رسیده است.

 

مکمل پروتئین وی، تامین کننده نیاز عضله ها به توان و حجم بیشتر

 

مکمل گلوتامین

بررسی های بالینی نشان داده است که پس از یک تمرین سنگین، میزان گلوتامین در بدن کاهش پیدا می کند و می تواند حتی به نصف میزان استاندارد خود برسد. از آنجایی که این ماده برای سوخت سلول ها و نیز حفظ ایمنی بدن ضروری است، مصرف مکمل های حاوی آن می تواند تا حد زیادی مانع از تحلیل رفتن عضله ها و ضعف عمومی بدن شود.

از آنجایی که اولویت بدن برای استفاده از گلوتامین در حمل و نقل نیتروژن و حفظ ایمنی خود است، در صورتی که کمبود های احتمالی این ماده به ویژه پس از تمرین های سخت تامین نشود، ماهیچه ها از گلوتامین سهمی نخواهند برد و احتمالا تحلیل رفتن آنها را شاهد خواهیم بود. این مساله در دوره کات از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود و لازم است تا با تامین نیاز بدن، مانع از تحلیل رفتن ماهیچه ها و کند شدن فرآیند کات شد.

 

حفظ بنیه بدن و توان عضله ها در دوره کات با مکمل گلوتامین

 

مکمل چربی سوز ترموژنیک

مکمل های چربی سوز ترموژنیک از دسته ترکیباتی هستند که سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهند و به این شیوه به چربی سوزی بیش تر منجر خواهند شد. مکانیزم اثر این مکمل ها به این نحو است که با افزایش دمای بدن، متابولیسم را افزایش داده و چربی سوزی را به همراه می آورند. ترکیباتی که در این مکمل ها به کار برده می شود، با یکدیگر متفاوت است، اما ماهیت کاری که در بدن انجام می دهد، یکسان می باشد. از مهم ترین چربی سوز های ترموژنیک طبیعی می توان به قهوه و چای سبز اشاره کرد که حاوی کافئین بالایی می باشند. در دوره کات، استفاده از مکمل های چربی سوز به منظور تسریع از بین بردن چربی های دور عضلات و نمایان شدن آنها ضروری است.

 

بالا بردن سرعت چربی سوزی در دوره کات به کمک مکمل ها

 

خرید مکمل های دوره کات

همان طور که اشاره شد در این دوره شما به مجموعه ای از چند مکمل نیاز دارید تا بتوان در عین حفظ بافت ماهیچه ها، چربی ها را از بین برد و دچار کمبود مواد مغذی هم نشد. شما می توانید برای خرید انواع مکمل های بدنسازی با قیمت مناسب و کیفیت ایده آل به سایت وب دارو مراجعه نمایید. این سایت با دارا بودن انواع مکمل های اصل و با کیفیت، خیال شما را بابت تامین نیاز بدن به انواع پروتئین، ویتامین و ترکیبات چربی سوز آسوده می سازد و می توانید در هر زمان و از هر جای کشور، سفارش های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت کرده و تحویل بگیرید. با خرید مکمل های دوره کات، هیچ نگرانی بابت کمبود های احتمالی بدن در این دوره نخواهید داشت و با تسریع فرآیند کات، می توانید بدنی زیبا و جذاب را به خود هدیه دهید.

سخن نهایی آنکه ...

دوره کات یکی از بازه های زمانی در بدنسازی است که به حذف چربی های اضافه منجر شده و هدف از این کار، نمایان شدن هر چه بیش تر ماهیچه ها و عضلات بدن است. در این دوره بدن ممکن است با کمبود هایی مواجه شود که می توان با مصرف مکمل های ورزشی و غذایی آنها را جبران نمود. با توجه به برنامه های غذایی که ممکن است دارای نقصان کالری برای کاهش چربی بدن باشند، احتمال کمبود ویتامین یکی از اصلی ترین مشکلات این دوره است که با مصرف مولتی ویتامین های وب دارو به خوبی برطرف می شود. از سویی مکمل های ورزشی نظیر پروتئین وی، BCAA، گلوتامین و مکمل های چربی سوز در این مسیر به کمکتان آمده و ضمن تاثیر گذاری در چربی سوزی بیش تر به حفظ بافت ماهیچه ها در این دوره منجر خواهند شد. شما می توانید برای خرید مکمل بدنسازی  مخصوص دوره کات به سایت وب دارو مراجعه کرده و بهترین و مرغوب ترین انواع این مکمل ها را از این سایت معتبر خریداری کنید.