بهترین درمان های خانگی جای زخم
  • 2021/07/21
  • 0

بهترین درمان های خانگی جای زخم

زخم و عارضه های پوستی این چنینی برای همه ما در طول زندگی پیش می آید. اما برخی از این زخم ها می توانند ردی از خود بر پوست به جای بگذارند که تا سالها همراه ما خواهند بود. البته اگر در صدد درمان آن برنیاییم. ماندگاری این رد زخم سبب ایجاد تیرگی بر روی پوست می شود و یکدستی آن را از بین خواهد برد. این مساله زمانی دردسرساز می شود که زخم بر روی پوست صورت ایجاد شده و بر روی ظاهر فرد تاثیر سوء گذاشته باشد. راه های درمانی متعددی برای این مساله عنوان شده است که برخی از آنها تاثیر گذارند و برخی دیگر فایده آنچنانی نخواهند داشت. در این مطلب سعی کرده ایم به شیوه علمی راهکارهایی که به ارزان ترین شکل ممکن می توانند این رد زخم و اسکارها را از بین ببرند، عنوان کنیم. اگر شما هم بر روی پوست خود چنین لک های دارید، ادامه این مطلب می تواند برای حل این مشکل به یاری تان بیاید.

اسکار یا جای زخم چیست

قبل از هر چیز به بررسی این موضوع بپردازیم که اسکار یا جای زخم چیست و چرا به این شکل بروز کرده و ماندگار می شود. در پاسخ باید گفت که اسکار، فرآیندی طبیعی است که در جریان بهبود زخم های پوستی و یا جوش ایجاد می شود. زمانی که لایه دوم پوست شما که درم نامیده می شود، آسیب ببیند، بدن برای ترمیم آن از پروتئینی به نام کلاژن استفاده می کند که با ایجاد زخم در موضع، فرآیند ترمیم پوست را آغاز می کنند. هر چه زخم عمیق تر باشد، میزان کلاژن بیش تری برای درمان آسیب ایجاد می شود و در نتیجه جای زخم بارزتری را شاهد خواهیم بود. هم چنین محلی که زخم ایجاد شده است و علت بروز آن هم در شکل گیری نوع اسکار یا جای زخم موثر خواهد بود. اسکارها انواع مختلفی دارند که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم.

انواع اسکار پوستی

انواع مختلفی از اسکار پوستی وجود دارد که ناشی از علت ایجاد آنهاست. در این قسمت شما را با انواع اسکار پوستی آشنا خواهیم کرد.

اسکار آتروفیک: این نوع از اسکار زمانی بروز می کند که پوست قادر به ایجاد بافت جدید برای ترمیم خود نیست و در نتیجه جای زخمی گود رفته را شاهد خواهیم بود. نمونه ای از اسکار آتروفیک را می توان جای زخم های ناشی از جوش و آبله مرغان بر روی پوست دانست. غالبا این نوع از اسکار با ایجاد رنگ تیره در پوست آسیب دیده همراه است.

 

ایجاد اسکار آتروفیک بر روی پوست

 

اسکار هیپرتروفیک: برخلاف مورد قبلی، این نوع از اسکار با ایجاد بافت اضافه بر روی پوست همراه است که برجستگی ایجاد می کند. در این نوع از اسکار هم تیرگی پوست به نسبت دیگر مناطق وجود دارد و غالبا ناشی از سوختگی، عمل های جراحی نظیر سزارین و ... می باشد.

 

اسکار هیپوتروفیک بر روی پوست

 

اسکار کلوئید: این نوع از جای زخم هم مانند مورد قبل با ایجاد بافت اضافی در موضع همراه است. با این تفاوت که جای زخم در اسکار کلوئید می تواند از محل آسیب فراتر رفته و ظاهری ناخوشایند ایجاد می کند.

 

اسکار کلوئید پوستی

 

اسکار کانتراکچر یا سوختگی: این نوع جای زخم ناشی از سوختگی است که منجر به آسیب دیده سطح وسیعی از پوست می شود و در نتیجه محدودیت هایی در حرکت پوست ایجاد می شود. ایجاد پوستی براق و نازک از عوارض این نوع اسکار است.

درمان های طبیعی اسکار پوست

حال که با انواع مختلف اسکارها آشنا شدید، می توان در زمینه درمان صحبت نمود. درمان های متعددی برای این عارضه عنوان شده است که البته همگی آنها راهگشا نیستند. برخی از راه های عنوان شده تا حدی موثر بوده و می تواند به بهبود جای زخم کمک کند. این در حالی است که برخی دیگر تنها سبب از دست رفتن زمان و هزینه تان خواهند شد. در ادامه این مطلب درمان های طبیعی اسکار پوست که در منزل قابل اجراست را عنوان کرده ایم که می تواند برای افراد درگیر این مساله موثر باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که جای زخم یا اسکار ممکن است برای همیشه و به طور کامل از بین نرود. اما با شیوه هایی که در ادامه عنوان می شود می توان نسبت به بهبود بخشیدن نسبی به آن و کاهش شدت تیرگی ایجاد شده ناشی از آن اقدام کرد.

از بین بردن جای جوش با آلوئه ورا

یکی از مرسوم ترین شیوه هایی که این روزها در سالن های زیبایی و مراکز طبی مشاهده می کنیم، استفاده از گیاه آلوئه ورا برای از بین بردن اسکار است. این گیاه می تواند به از بین بردن تیرگی های پوست و یکدست سازی آن منجر شود. هم چنین با خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند در بهبود و تسکین دادن به پوست آسیب دیده کمک کننده باشد. برای این منظور ژل آلوئه ورا را به صورت دورانی به موضع مالیده و پس از گذشت نیم ساعت آن را بشویید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

 

استفاده از آلوئه ورا در درمان اسکار پوستی

 

ویتامین E برای جای جوش

ویتامین E یکی از مرطوب کننده هایی است که بدن باید به میزان نیاز از این ماده در خود داشته باشد تا ظاهر پوست و مو مناسب به نظر برسد. اگرچه ویتامین E برای جای جوش منجر به ترمیم کامل آن نمی شود، اما به ترمیم موضع آسیب دیده در زمان بروز زخم کمک شایانی می کند. این ویتامین یک آنتی اکسیدان و مرطوب کننده قوی است که با آبرسانی مناسب به پوست از خشکی و تشدید مشکلات ناشی از اسکار پیش گیری می کند. برای این منظور از قرص های ویتامین E استفاده کنید و با پاره کردن آن و مالیدن بر موضع برای مدت 10 دقیقه به ترمیم اسکار خود بپردازید.

عسل برای درمان اسکار پوست

عسل از دیگر مواد طبیعی است که می تواند در بهبود شرایط پوست درگیر اسکار موثر باشد. این ماده می تواند به ایجاد سلول های جوان و جدید در موضع آسیب کمک کرده و در از بین بردن تیرگی های پوستی موثر است. برای این منظور قبل از خواب موضع را با عسل پوشانده و با پارچه تمیز آن را بپیچید. صبح روز بعد آن را با آب ولرم آبکشی کرده و این برنامه را هر شب تکرار کنید.

 

بهره گیری از عسل در درمان اسکار پوستی

 

لیمو برای اسکار

لیمو دارای ترکیباتی است که خاصیت سفید کنندگی دارند. استفاده از آن در موضع آسیب سبب از بین رفتن رنگدانه های تیره و بازگشت رنگ طبیعی پوست می شود که در بهبود ظاهر اسکار به شدت موثر است. این ماده هم چنین به بازسازی پوست آسیب دیده کمک شایانی کرده و با دارا بودن ویتامین سی به کلاژن سازی این بافت منجر می شود. کافی است آب لیموی تازه را بر روی موضع ریخته و پس از ده دقیقه آبکشی نمایید.

ماسک سیب زمینی برای جای جوش

استفاده از ماسک سیب زمینی برای جای جوش کمک می کند تا رنگ طبیعی پوست به آن بازگردد و هم چنین سرعت ترمیم آسیب ها شدت گیرد. این ماده ضد التهاب، درخشان کننده و آبرسان می باشد و این همه چیزی است که پوست برای شاداب بودن به آن نیاز دارد. برای این منظور سیب زمینی را برش داده و آن را به صورت دورانی بر روی موضع زخم بمالید و پس از 20 دقیقه آبکشی نمایید.

بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

شما می توانید برای سهولت در این فرآیند از محصولاتی که به منظور بهبود اسکار و جای زخم فرمولاسیون شده اند، بهره گیرید. این محصولات دارای ترکیباتی طبیعی هستند که می توانند به بهبود تیرگی و آسیب های ناشی از اسکار منجر شوند. بهره گیری از ویتامین های E و C در این محصولات و هم چنین عصاره های گیاهی موثر، می تواند روند نتیجه گیری را تسریع کند. باید اشاره کرد که این محصولات از مواد موثر با نسبت استاندارد استفاده کرده اند که نیاز پوست را به خوبی تامین کرده و از بین بردن جای زخم های جدید و کهنه را تسریع می کند. شما می توانید برای تهیه بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم به سایت داروخانه وب دارو مراجهه کنید. این مرکز از جدیدترین و موثر ترین محصولات از بین برنده جای زخم  استفاده می کند که در اشکال مختلفی نظیر ژل، پماد و ... تولید می شوند. این فرآورده ها برای از بین بردن جای اسکار، امتحان خود را به خوبی پس داده اند و می توانید با خیالی آسوده نسبت به تهیه آنها اقدام نمایید.

در نتیجه آنکه جای زخم ...

یکی از مشکلاتی است که در طول زندگی افراد زیادی را درگیر می کند. این موضع آسیب دیده برای درمان به کمک ما نیاز دارد تا با بهره گیری از ترکیباتی موثر در روند درمان آن تاثیر مثبت بگذاریم. مواد طبیعی نظیر لیمو، عسل، آلوئه ورا، ویتامین E و ... در درمان اسکار به شدت تاثیرگذارند. این در حالی است که محصولات ترمیم کننده آسیب های پوستی هم با بهره گیری از همین مواد و ترکیب آنها با نسبت های استاندارد، در صدد بهبود جای زخم پرداخته اند. شما می توانید به منظور بهبود جای زخم خود این فرآورده ها را از داروخانه آنلاین وب دارو تهیه کرده و با خیال راحت از نظر کیفیت از آنها استفاده کنید. وب دارو با سابقه فروش طولانی محصولات مراقبتی پوست، محلی مطمئن برای خرید شماست.