شگردهای بالا بردن استقامت بدن
  • 2021/24/02
  • 0

شگردهای بالا بردن استقامت بدن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در طول روز و فعالیت های عادی و یا در هنگام ورزش دچار ضعف و خستگی شده و توانایی بدنی خود را از دست بدهید. این مساله می تواند دلایل عدیده ای داشته باشد، اما بارزترین آن پایین بودن استفامت بدن شماست. بروز این مساله تا حدی طبیعی است، مخصوصا اگر میزان استراحت و تغذیه شما مناسب نبوده باشد و در عین حال فعالیت های سنگینی را انجام داده باشید. با این حال آشنایی با راهکارهایی برای بهبود بخشیدن به این موضوع می تواند راهگشا باشد.

استقامت بدنی چیست؟

در گام اول لازم است عنوان کنیم که استقامت بدنی چیست؟ باید اشاره کرد که نیرویی که به شما امکان می دهد تا برای مدت طولانی توان بدنی و ذهنی خود را برای انجام فعالیت و کارهای روزانه حفظ کنید، استقامت بدنی نامیده می شود. این استقامت شما را قادر می سازد تا در حین انجام فعالیت های عادی، استرس و ناراحتی های احتمالی که ممکن است بروز کند را تحمل کنید و فشار کمتری به جسم و ذهنتان وارد شود. با داشتن استقامت بدنی بالا شما می توانید زمان رسیدن به خستگی در هر فعالیتی از سطح کوچک تا سنگین را به تعویق بیندازید و از نشاط بیشتری برخوردار باشید. اگر بخواهیم در یک جمله عنوان کنیم که استقامت بدنی چیست ، باید بگوییم توانی که به شما امکان می دهد با صرف انرژی کمتر، فعالیت های عادی روزانه خود را در سطح بالاتر به انجام برسانید.

بالا بردن استقامت بدنی با راهکارهای ساده

افزایش استقامت بدن

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سادگی و با کوچکترین فعالیت جسمی و حتی ذهنی احساس خستگی می کنید، نگران نباشید. ما در این مقاله راه های افزایش استقامت بدن را به شما آموزش خواهیم داد. خوشبختانه این راه های افزایش استقامت بدن بسیار ساده بوده و می توان به راحتی در صدد رسیدن به آن گام برداشت.

تمرین برای استقامت بدن

شاید زمانی که حرف از بالا بردن توان بدنی است، ورزش کردن آخرین راهکاری باشد که به ذهن می رسد، اما باید عنوان کنیم که تمرین برای استقامت بدن یکی از مهم ترین راهکارهاست که می تواند به طرز چشم گیری اثرات مثبت خود را به جای بگذارد. مطالعات پزشکی نشان داده است که افرادی که از خستگی و ضعف ناشی از کار رنج می برده اند، تنها پس از 6 هفته تحرک و تمرین برای استقامت بدن توانستند سطح انرژی خود را ارتقا داده و برای انجام کارهای روزانه توانایی بدنی بالایی را تجربه کردند.

یوگا و مدیتیشن

یوگا و مدیتیشن تا حد زیادی می توانند سطح استرس و تنش های روزانه شما را کنترل کنند و این مساله در افزایش استقامت بدن موثر است . یوگا و مدیتیشن به طور محسوسی می تواند خستگی، اضطراب و تنش های وارد شده به فرد را کاهش دهد و کسانی که این رویه را در پیش می گیرند، شاهد بالا رفتن مقاومت بدنی خود در مواجه با فعالیت های جسمی و ذهنی خواهند بود.

انجام یوگا و مدیتیشن برای بالا بردن استقامت بدنی

برای استقامت بدن چی بخوریم؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که برای استقامت بدن چی بخوریم که نتیجه فوری را شاهد باشیم. بهترین پاسخ برای این پرسش را می توان کافئین دانست. کافئین می تواند سطح انرژی شما را افزایش داده و این مساله در بین ورزشکاران بیش از گروه های دیگر محسوس است. در روزهایی که خسته هستید و قصد شروع تمرین ورزشی را دارید، استفاده از مکمل های ورزشی حاوی کافئین می تواند به شدت کارساز باشد. البته باید اشاره کرد که مصرف دائمی کافئین می تواند باعث ایجاد مقاومت به این ماده شود و تاثیرات آن به مرور زمان و در صورت استفاده دائمی کاهش خواهد یافت. اما برای استفاده در روزهایی که به شدت خسته هستید، بهترین گزینه خواهد بود.

بالا بردن استقامت بدن

جالب است بدانید که راهکارهای زیادی برای بالا بردن استقامت بدن وجود دارد و می تواند از هر فردی به دیگری متغیر باشد. یکی دیگر از شیوه های بالا بردن استقامت بدن را می توان گوش دادن به موسیقی دانست. این مساله به ویژه در هنگام ورزش کردن می تواند اثرات مثبت خود را نشان دهد. زمانی که در طول ورزش به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دهید، از راهی ساده و سالم برای بالا بردن استقامت بدن و پایین نگه داشتن سطح استرس و ناراحتی های روحی بهره گرفته اید. شگردهای بالا بردن استقامت بدن بسیار متنوع است و هر کسی می تواند با توجه به شرایط خود و تجربه، راهی سالم و مطمئن را برای این امر برگزیند.

گوش دادن به موسیقی، از راه های بالا بردن استقامت بدنی

جمع بندی...

برای بالا بردن استقامت بدنی راه های مختلف وجود دارد تا بتوان از حداکثر توان خود برای انجام فعالیت های روزانه بهره جست و خستگی کمتری را تجربه کرد. از استفاده از مکمل های انرژی زای ورزشی تا تمرین هایی نظیر یوگا، مدیتیشن و هر نوع فعالیت بدنی روزانه را می توان در این دسته جای داد. این راه ها می توانند بدن و ذهن شما را برای انجام فعالیت های روزانه آماده تر کنند، به نحوی که زمان رسیدن به خستگی و ناتوانی افزایش چشم گیری پیدا کند. اما با همه این گفته ها، باید اشاره کنیم که خستگی و ضعف امری طبیعی است و نباید انتظار داشت که بدن در همه لحظه ها از 100 درصد توان بدنی خود بهره ببرد و همواره آماده باشد. لازم است گاهی برای بالا بردن استقامت بدنی خود، استراحت کنید و به ندای درونی خود گوش فرادهید.