شامپو بدون سولفات چیست؟
  • 2021/12/01
  • 0

شامپو بدون سولفات چیست؟

بسیاری از ما ملاک و معیار تمیزی پوست و موی خود را در هنگام استحمام، کف کردن شامپو و صابون می دانیم. باور عمومی بر آن است که اگر شامپو به خوبی روی سر کف کند، تمیزی و نظافت بیش تری را برایتان به ارمغان می آورد. همین باور سبب شده تا تولید کنندگان شامپوها و شوینده های بدن، در محصولات خود از ترکیباتی استفاده کنند که سبب ایجاد کف بیش از اندازه شود. این ماده چیزی به جز سولفات نیست. اضافه کردن سولفات به شامپو ها سبب می شود تا کف زیادی حین شست و شو حاصل شود و فرد احساس تمیزی بیش تری پیدا خواهد کرد. اما آیا این ماده برای بدن کاملا بی ضرر است؟ چه مضراتی به دنبال استفاده از شامپو و شوینده های بدن دارای سولفات به همراه خواهد آمد؟ در این مطلب قصد داریم شما را با ماهیت سولفات در شوینده های مخصوص  مو آشنا کرده و شما را با عوارض استفاده از چنین محصولاتی آشنا کنیم. برای حفظ سلامتی پوست و موی خود، دقایقی را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید.

 

شامپو بدون سولفات چیست؟

 

سولفات چیست؟

اصلی ترین پرسشی که در ابتدای بحث باید به آن پرداخته شود، این است که سولفات چیست؟ در پاسخ باید گفت که سولفات ها مواد شیمیایی هستند که به عنوان نوعی پاک کننده در انواع شوینده های خانگی، تمیز کننده ها و ... یافت می شوند. استفاده از سولفات در شامپوها و شوینده های مخصوص بدن نیز رایج می باشد. باید اشاره کرد که دو نوع سولفات وجود  دارد که در انواع شامپو ها از آنها بهره گرفته می شود. سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات. نتیجه استفاده از این دو ماده در شوینده های پوست و مو، کف کردن زیادی است که برای برخی خوشایند می باشد. اگر شامپوی شما به راحتی زیر دوش کف می کند، به احتمال بسیار قوی حاوی یکی از این دو ترکیب و یا هر دوی آنهاست. سولفات در شامپو می تواند سبب از بین بردن چربی و کثیفی پوست سر و موها شود. البته که این مساله هدف استحمام است، اما سولفات ها در آن زیاده روی می کنند و ممکن است تا مرز خشکی بیش از حد این کار را به انجام برسانند.

با همه این تفاسیر، سولفات ها جز اصلی شامپو ها محسوب می شوند و تنها در سال های اخیر استفاده از آنها و اثرات سوءشان مورد بحث قرار گرفته است. برخی معتقدند که ارتباطی میان مصرف این ماده در شامپو و ابتلا به سرطان وجود دارد، این در حالی است که هنوز چنین ادعایی به اثبات نرسیده است. عده  ای هم به تاثیرات سوئی چون التهاب، خارش و حساسیت پوست سر در زمینه استفاده از این ماده اشاره می کنند که بیراه نیست. با وجود جا افتادن استفاده از سولفات در شامپوها، راه نجات و مصون ماندن از آسیب این شوینده قوی چیست؟

چرا سولفات برای مو بد است؟

با وجود اینکه سولفات ها در از بین بردن کثیفی و چربی بسیار موفق عمل می کنند، اما استفاده از آن برای برخی افراد قوی بوده و پوست و موی سرشان تاب تحمل این ماده را ندارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دارای پوست و موی حساس می باشید، استفاده از سولفات در شامپو می تواند به سرعت اثرات التهابی و حساسیت زای خود را در شما نشان دهد. افرادی که به بیماری های التهابی، روزاسه یا همان آکنه در بزرگ سالی مبتلا هستند، باید به طور جدی از مصرف چنین شامپوهایی خودداری کنند. زیرا می تواند در تشدید التهاب ها و حساسیت شان موثر باشد. برخی افراد با مصرف شامپوهای دارای سولفات حساسیت های زیر را نشان می دهند که بیان گر واکنش های آلرژیک به این شوینده قوی است.

  • سرخ شدن پوست
  • خارش شدید
  • ایجاد شوره
  • التهاب مفرط
  • بثورات پوستی
  • خشکی بیش از حد موها
  • موخوره

 

خشکی مو در اثر استفاده از شامپو سولفات دار

 

این علائم می توانند به عنوان زنگ خطری برای شما عمل کنند و نشان گر آنند که سولفات موجود در شامپوی شما، با پوست و مویتان سازگار نیست. برای چنین افرادی استفاده از شامپوی بدون سولفات در اولویت است. غیر از این افراد گروه های دیگری هم هستند که باید استفاده از شامپوی بدون سولفات را در اولویت کار خود قرار دهند. در ادامه این گروه ها را عنوان کرده ایم.

شامپو بدون سولفات برای موهای رنگ شده

اگر از دسته کسانی هستید که موهای خود را رنگ می کنید، باید بدانید که سولفات موجود در شامپو ها می تواند به از بین بردن کیفیت رنگ و سلامت موهایتان منجر شود. موهای رنگ شده به خودی خود آسیب پذیر تر از حالت عادی هستند و استفاده از سولفات نه تنها می تواند به تحریک این موضوع بپردازد، هزینه ای که بابت رنگ مو پرداخت کرده اید را به هدر می دهد. سولفات ها رطوبت موجود در تارهای مو را از بین می برند و این مساله برای موهای رنگ شده، خود را به شکل خشکی و شکنندگی بیش از حد و آسیب های جدی نشان می دهد.

 

شامپو بدون سولفات، مخصوص موهای رنگ شده

 

شامپو بدون سولفات برای موخوره

یکی از دلایلی که موها دچار عارضه موخوره یا چندشاخی شدن، می شوند، استفاده از شامپوهای سولفات دار است. این شامپوها می توانند باعث ایجاد خشکی و شکنندگی بیش از حد در موهای شما شوند و اگر مستعد موخوره هستید و تغذیه و پروتئین های تارهای مویتان به اندازه کافی ایده آل نیست، توصیه می شود، مصرف شامپوهای سولفات دار را کنار بگذارید.

بهترین شامپوی بدون سولفات ایرانی

به صورت کلی باید اشاره کرد که قیمت شامپوهای بدون سولفات به نسبت دیگر مدل این شوینده ها، کمی گران تر است. اما با توجه به مزیت هایی که عنوان شد، ارزش خرید را دارد. شما با پرداخت هزینه ای بیش از شامپوهای معمولی، سلامت پوست و موی خود را تضمین کرده اید و از تشدید التهاب و بثورات پوستی و خشکی و شکنندگی تارهای موی خود پیش گیری به عمل آورده اید. این در حالی است که ادامه دادن مصرف شامپوهای معمولی می تواند هزینه های سنگین تری را به دوشتان بگذارد. شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی را از سایت وب دارو تهیه نمایید. این مرکز با عرضه معتبرترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی، توانسته رضایت سخت گیر ترین کاربران را نیز به دست آورد. ورود به سایت این مرکز و مشاهده انواع مدل شامپوهای با کیفیت آن، راهی برای خرید گزینه ایده آل شماست. تنوع شامپوهای فری سولفات وب دارو بالا بوده و دست شما را برای انتخاب از بین مدل ها و قیمت های گوناگون باز گذاشته است. تحویل کالا نیز به شما در کوتاه ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت و این مورد از دیگر مزیت های خرید از وب دارو است.

 

استفاده از شامپوی بدون سولفات برای حفظ سلامت مو

 

در نهایت آنکه ...

سولفات از مواد شوینده بسیار قوی است که در برخی شامپوها از آن استفاده شده تا کف بیش تری حاصل شود. این کف می تواند به سلامت تارهای مو و پوست شما آسیب وارد کند و صدماتی نظیر خشکی، التهاب، خارش را برای پوست و از سویی تشدید موخوره، ریزش و از بین رفتن رنگ موها ایجاد کند. برای مصون ماندن از چنین مشکلاتی استفاده از شامپوهای فاقد سولفات توصیه می شود که می تواند ضمن ایجاد همان تمیزی مد نظر، آسیبی هم به پوست و مو وارد نکند. شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین شامپوهای بدون سولفات را از سایت وب دارو تهیه کرده و با قیمتی مناسب در محل خودتان دریافت کنید. وب دارو عرضه کننده معتبرترین محصولات مراقبتی پوست و مو است و آنها را به قیمتی منصفانه و رقابتی در اختیار شما مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد.