چه کسانی مکمل کلسیم مصرف کنند؟
  • 2021/07/07
  • 0

چه کسانی مکمل کلسیم مصرف کنند؟

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازیم، شاهد حضور افرادی هستیم که حتی در سنین پایین دچار مشکلات مفصلی و استخوانی هستند. شایع شدن چنین مشکلاتی ناشی از تغذیه نامناسب و سبک زندگی ناسالمی است که جایگاه ویژه ای در عصر حاضر پیدا کرده است. کلسیم اصلی ترین ماده تشکیل دهنده ساختار اسکلتی بدن و دندان هاست و کمبود این ماده است که می تواند سبب بروز مشکلات جدی در ساختار استخوان ها شود. برای حل این مشکل استفاده از مکمل های حاوی کلسیم شایع شده است. اما آیا استفاده سرخود از این مکمل ها درست است و می تواند بدون ایجاد عارضه جانبی، مشکل شما را حل کند؟ در این مطلب به بررسی کمبود کلسیم، نشانه ها و هم چنین راه های درمان آن پرداخته ایم و توصیه هایی در زمینه استفاده از مکمل ها هم ارائه خواهیم کرد.

 

مصرف مکمل های کلسیم برای سلامت استخوان ها

 

کلسیم و نقش آن در سلامتی

کلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن انسان است. این ماده در حدود 99 درصد در استخوان، دندان و ناخن های ما ذخیره می شود و در بسیاری از فعالیت های حیاتی بدن انسان نقش آفرینی می کند. این ماده در جریان خون سبب انتقال سیگنال های عصبی شده و هم چنین در ترشح هورمون هایی نظیر انسولین، انقباض و انبساط ماهیچه ای و ... تاثیر گذار است. کلسین و نقش آن در سلامتی به قدری بالاست که در صورت دریافت نکردن مقدار کافی آن در برنامه غذایی، بدن برای جبران کمبود، به سراغ ذخایر خود در استخوان ها می رود. این مساله ضعیف شدن ساختار اسکلتی و تهی شدن آن از درون را به همراه دارد. اما میزان نیاز بدن ما به این ماده چقدر است؟ برای رسیدن به پاسخ به جدول زیر توجه کنید.

سن و جنسیت

میزان نیاز بدن

زنان زیر 50 سال

1000 میلی گرم در روز

زنان بالای 50 سال

1200 میلی گرم در روز

مردان زیر 70 سال

1000 میلی گرم در روز

مردان بالای 70 سال

1200 میلی گرم در روز

 

اگرچه دریافت میزان کافی کلسیم از طریق مواد غذایی امکان پذیر است، اما در برخی افراد با رژیم های غذایی خاص و یا برنامه های غذایی نامناسب، شاهد کمبود این ماده هستیم. در این صورت مصرف مکمل های حاوی کلسیم مطرح می شوند و ضروری است تا با استفاده از این محصولات و مکمل ها کمبود بدن برطرف شود.

مصرف قرص کلسیم از چه سنی؟

این پرسش برای برخی افراد ایجاد می شود که مصرف قرص کلسیم از چه سنی باید شروع شود؟ واقعیت این است که درهر زمان و با هر سنی و جنسیتی که هستید، در صورتی که میزان کافی کلسیم را از طریق مواد غذایی دریافتی خود در طول روز دریافت نکنید، نیاز به مصرف مکمل های کلسیم پیدا خواهید کرد. در غیر این صورت بدن برای تامین نیاز خود، استخوان ها را از کلسیم پاک می کند و این به معنای ضعیف شدن ساختار اسکلتی و بروز پوکی استخوان است. اما گروه های زیر بیش از دیگران در معرض کمبود کلسیم قرار می گیرند و باید به این مساله توجه ویژه ای کنند.

زنان بعد از سن یائسگی

افرادی که رژیم های گیاه خواری دارند

افراد با رژیم های پر پروتئین

افرادی که به صورت ژنتیکی سابقه ابتلا به پوکی استخوان را دارند.

این گروه ها به بالا بودن ریسک ابتلا به پوکی استخوان، باید میزان مصرف کلسیم در بدن خود را چک کرده و در صورت کمبود، مصرف مکمل های کلسیم را در دستور کار خود قرار دهند.

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟

آیا می توان با مصرف مکمل های کلسیم از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرد؟ اگر از آن دسته افرادی هستیم که ریسک ابتلا به کمبود کلسیم در ما بالاست، چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟ پاسخ این پرسش را در ادامه مطلب دریافت می کنید.

 

پیشگیری از پوکی استخوان با راهکارهای ساده

 

اولین گامی که باید برای جلوگیری از بروز این عارضه برداست، داشتن رژیم غذایی متعادلی است که بتواند به بهترین شکل میزان نیاز بدن به این ماده را تامین سازد. مواد غذایی حاوی کلسیم عبارتند از:

انواع لبنیات نظیر شیر، ماست و پنیر

 

پیشگیری از پوکی استخوان با مصرف لبنیات

 

انواع سبزیجات برگ سبز نظیر اسفناج و انواع کلم ها

 

کلم بروکلی، منبعی غنی از کلسیم

 

ماهی هایی نظیر قزل آلا یا ساردین

حبوباتی نظیر عدس و لوبیا

مواد غذایی غنی شده با کلسیم

گنجاندن این مواد غذایی در برنامه روزانه می تواند درصد بالایی از نیاز بدن شما به کلسیم را رفع کند و در حفظ سلامت استخوان ها یاری گرتان باشد. اما در صورتی که با مصرف این مواد غذایی باز هم در معرض کمبود کلسیم هستید و یا امکان مصرف این مواد برایتان مقدور نیست، توصیه می شود که از مکمل های حاوی کلسیم استفاده کنید. اما کدام مکمل؟ چه میزان از مکمل ها می تواند پاسخ گوی نیاز بدنی مان باشد؟

بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان

اگر به دنبال خرید بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان هستید، توصیه می کنیم سری به سایت وب دارو بزنید. این مجموعه با عرضه بهترین و با کیفیت ترین مکمل های حاوی کلسیم، توانسته نیاز گروه های مختلف افراد را تامین سازد. زنان باردار، زنان یائسه، کودکان، گیاه خواران و ... همگی می توانند برای تهیه بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان به سایت وب دارو مراجعه کرده و با خیالی آسوده از کیفیت محصول، آن را درب منزل خود دریافت نمایند. این مکمل ها در سایت وب دارو، با استانداردهای جهانی تهیه شده اند و می توانند به خوبی پاسخ گوی نیاز بدن شما باشند. شما مصرف کننده گرامی هم چنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید بهترین مکمل مخصوص نیاز بدنی خود، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

در نتیجه آنکه مصرف کلسیم

باید در هر زمانی که بدن نمی تواند نیاز خود را از طریق مواد غذایی تامین کند، در دستور کار فرد قرار گیرد. زنان یائسه، گیاخواران، افراد با سابقه وجود پوکی استخوان خانوادگی، افرادی که از رژیم های غذایی سالمی استفاده نمی کنند و ... باید به کمبود این ماده معدنی در بدن خود شک کنند. از آنجایی که بدن بدون کلسیم نمی تواند به فعالیت های خود ادامه دهد، توصیه می شود تا در صورت بروز کمبود، بلافاصله نسبت به مصرف مکمل مناسب اقدام نمایید. این مکمل ها را می توانید از طریق سایت وب دارو تهیه کرده و در محل خود دریافت نمایید. هم چنین وب دارو با ارائه مشاوره های رایگان محصولی، به شما در تهیه مناسب ترین مکمل کلسیم کمک خواهد نمود. با توجه به تغذیه استخوان ها از کلسیم، پیشنهاد می شود برای ریشه کن کردن عارضه پنهان پوکی استخوان، کمبود کلسیم را جدی گرفته و در صدد پیش گیری از آن برآیید.