سیر تا پیاز لاک زدن
  • Aug 14 2020 7:55PM
  • 0

سیر تا پیاز لاک زدن

صفر تا صد لاک زدن

لاک زدن نوعی آرایش فوق العاده جذاب برای خانم هاست. این عمل در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسد، اما تکنیک های ظریفی وجود دارد که با دانستن آنها، این آرایش را به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام خواهید داد. در ادامه این مطلب آموزش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند لاک را برای مدت طولانی روی ناخن حفظ کنید و از لب پر شدن آن جلوگیری کنید. هم چنین با استفاده از این آرایش کم هزینه، جلوه بسیار زیبا و خیره کننده ای به دستهای خود بدهید.

مرحله 1: آماده سازی ناخن ها برای لاک زدن

پاک کردن لاک قبلی

 

در قدم اول باید لاک قبلی  خود را پاک کنید. روشی قدیمی برای این کار استفاده از محلول های حاوی استون بود که باعث خشک شدن و آسیب به کوتیکول می شدند. کوتیکول پوستی ضخیم و شفاف است که در محل رشد ناخن قرار گرفته و از آن محافظت می کند. بدون کوتیکول ناخن ها سلامت خود را از دست می دهند و آماده عفونت های باکتریایی می شوند. بنابراین بهترین راه برای پاک کردن لاک، استفاده از پدها و مواد فاقد استون است.

نحوه صحیح پاک کردن لاک:

در صورتی که از پدهای لاک پاک کن استفاده می کنید، پد را روی ناخن قرار داده و طوری فشار دهید که به کل سطح آن آغشته شود و برای چند لحظه پد روی آن بماند تا مواد آن به خورد لاک رود. سپس به آرامی پد را از پایین به بالا هدایت کنید و تا پاک شدن کامل لاک این کار را ادامه دهید.

در صورتی که از مایع های لاک پاک کن استفاده می کنید، پنبه ای را به طور کامل به مواد آغشته کنید، آن را روی سطح ناخن قرار داده و پس از چند ثانیه شروع به پاک کردن کنید. توجه داشته باشید که از کشیدن خشک و یا فاقد مواد کافی روی ناخن خودداری کنید.

کوتاه کردن و فرم دادن به ناخن

در این مرحله با استفاده از ناخن گیر و یا سوهان، ناخن های خود را مرتب کرده و فرم دلخواه به آنها دهید. سوهان ها وسیله ای بسیار کاربردی برای صاف کردن سطح روی ناخن هستند که این مساله به جلوه جذاب تر لاک شما کمک می کند.

 

قرار دادن دستها در آب گرم

کاسه ای را پر از آب گرم کنید و دستهای خود را در آن قرار دهید. این کار باعث می شود تا پوست اطراف ناخن نرم تر شده و برای مرحله بعد آماده شود. می توانید قبل از این کار پوست دست را با یک اسکراب ملایم ماساژ دهید. در این صورت پوست های اضافی و مرده دست با حرکت دانه های اسکراب جدا شده و لطافت به دستتان باز می گردد. بعد از این اقدامات پوست انتهایی ناخن آماده عقب زده شدن است که به کشیده تر نشان دادن آنها کمک می کند.

عقب زدن کوتیکول

همان طور که اشاره کردیم کوتیکول بخشی از پوست ناخن می باشد که تازه روییده است. عقب زدن کوتیکول  در صورتی که مرحله قبل را به درستی انجام نداده باشید و یا فشار بیش از حد به آن وارد کنید، ممکن است کمی دردناک باشد. این کار با وسیله ای به نام عقب زن انجام می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، به وسیله عقب زن، به آرامی پوست انتهای ناخن را به عقب رانده و این کار را برای همه قسمت ها تکرار کنید. این کار باعث می شود تا ناخن های خوش فرم تر و کشیده تری داشته و لاک در قسمت پایینی آن خطی یکنواخت و زیبا ایجاد کند.

 

آبرسانی به پوست و کوتیکول:

بعد از این مراحل نیاز است تا کوتیکول آبرسانی شود و طراوت و رطوبت خود را به دست آورد. این کار باید با استفاده از یک کرم مرطوب کننده سبک انجام شود. روغن بادام هم برای تقویت و آبرسانی به ناخن ها بسیار کارآمد عمل می کند. اما در صورتی که این مواد روی ناخن بمانند، عمر لاک را کاهش می دهند. ضروری است پس از جذب مواد از پاکسازی باقی مانده آنها مطمئن شوید.

 

مرحله 2: ترفند هایی برای جلوه بهتر لاک ناخن

چرب کردن پوست اطراف ناخن

قبل از اینکه لاک زدن را شروع کنید با استفاده از یک کرم مرطوب کننده سنگین و یا وازلین، پوست اطراف ناخن خود را به خوبی چرب کنید. این کار کمک می کند تا بعد از لاک زدن این پوستها کمتر آغشته به لاک شود و نمای بهتری به دستتان بدهد. دقت کنید که کرم با خود ناخن تماسی نداشته باشد تا لاک عمر بیشتری داشته باشد. برای سهولت می توانید از گوش پاک کن استفاده کنید.

 

استفاده از چسب مدرسه برای پوشش پوست اطراف انگشت

اگر از آن دسته از افراد هستید که نگران رنگی شدن پوست کنار ناخن هستید و یا بلافاصله بعد از لاک زدن در جای مهمی حضور پیدا خواهید کرد، می توانید با استفاده از چسب مدرسه خیال خود را راحت کنید. چسب را با استفاده از پنبه به آرامی به اطراف ناخن بمالید و دقت کنید تا سطح ناخن به آن آغشته نشود. سپس صبر کنید تا چسب خشک شود. بعد از لاک زدن این چسب به راحتی از پوست جدا خواهد شد.

 

مرحله 3: لاک زدن صحیح ناخن

استفاده از لاک پایه

لاک های پایه از ناخن های شما محافظت می کند و آن را تقویت می کند. هم چنین ماندگاری لاک را به طرز قابل توجهی بالا می برد. قبل از اینکه لاک مورد نظر خود را بزنید، یک لایه نازک از لاک پایه را استفاده کنید و تا خشک شدن کامل آن صبر کنید.

لاک زدن

برای اینکه لاکی تمیز با ظاهر خیره کننده داشته باشید، ابتدا یک لایه نازک از آن بزنید. شما می توانید ضخامت لاک روی ناخن خود را کنترل کنید که این کار با استفاده از میزان لاک برداشته شده توسط برس صورت می گیرد. اگر میزان ماده ای که به برستان آغشته شده برای سطح ناخنتان زیاد است، بخشی از لاک را با استفاده از دیواره داخلی قوطی به آن برگردانید تا لاک استفاده شده کلفت نباشد.

 

برای لاک زدن صحیح، برس را روی کوتیکول قرار داده و به آرامی از پایین به بالا و به صورت مستقیم هدایت کنید و این کار را 2-3 بار تکرار کنید. این کار را تا آغشته شدن کل سطح مورد نظر ادامه دهید و اجازه دهید تا این لایه از لاک خشک شود. بسته به نوع لاک و کیفیت آن زمان خشک متفاوت است و حداقل 10 دقیقه زمان خواهد برد.

بعضی از لاک ها و یا رنگهای خاص احتیاج به دوبار لاک زدن دارند. در صورتی که لاک انتخابی شما هم از این دسته بود، بعد از اطمینان از خشک شدن لایه اول، یکبار دیگر به همان شیوه لاک بزنید.

اگر تمایل به براق یا مات شدن لاک خود دارید، در مرحله آخر و پس از خشک شدن لایه های قبلی، می توانید از تاپ کت هایی مثل برق ناخن و یا لاک مات کن استفاده کنید

 

تمیز کردن اطراف ناخن

اگر از چسب یا روغن برای تمیزی دستتان استفاده کرده اید، در آخر به آرامی آنها را پاک کنید و در صورتی که لاک در گوشه هایی از پوستتان مشاهده کردید با گوش پاک کنی آغشته به مواد پاک کننده، آنها را از بین ببرید. در انتها با یک روغن طبیعی و یا کرم، دست خود را چرب کنید.

و در پایان...

لاک زدن عملی است که در ظاهر شاید بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما نکات ریزی در این فرآیند ساده وجود دارد که توجه به آنها در ظاهر انگشتان شما تغییرات محسوسی ایجاد می کند. این نکات ساده هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت ولی با اختصاص دادن زمان مناسب و حوصله برای انجام آنها، دوام لاک شما طولانی تر می شود، زیرا این مراحل رنگ پریدگی لاک را به حداقل می رساند. هم چنین می توانید بدون مراجعه مکرر به آرایشگاه ها و سالن های زیبایی همواره دستانی آراسته و زیبا داشته باشید.