میسلار واتر را بهتر بشناسیم
  • 2020/09/19
  • 0

میسلار واتر را بهتر بشناسیم

میسلار واتر ها محصولات چند منظوره مراقبت از پوست هستند و چندین عمل مراقبتی مختلف را به طور همزمان انجام می دهند و مدتی است جایگاه ویژه ای در بین متخصصان پوست و زیبایی پیدا کرده اند و اثرات شگفت آور آن در پاکسازی پوست سر زبان هاست. اما این محصولات دقیقا چه هستند؟ ترکیبات مورد استفاده و نحوه کارکرد آنها چیست که توانسته به این سرعت به محصولی محبوب تبدیل شود؟ پاسخ این پرسش ها در این مقاله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آشنایی با ساختار میسلار واتر

میسل ها (Micelle) مولکول های متمرکزی هستند که یک سر آب دوست و یک سر چربی دوست دارند. این ویژگی آنها باعث می شود تا هر نوع آلودگی که در آب و یا چربی حل شده باشد، به واسطه این مولکول ها جذب شود. به تازگی از این مولکول ها در محصولات پاکسازی و مراقبتی پوست بهره گرفته می شود. تمایل این ماده به جذب کردن آلودگی و چربی ها باعث می شود تا بدون نیاز به مالش و یا فشار آوردن به صورت، بتوان از شر آلودگی ها خلاص شد. استفاده از این ماده طبیعی باعث می شود تا در انتهای روز که قصد پاکسازی صورت خود را دارید، ته مانده مواد آرایشی و هم چنین ذرات آلوده محیط که بر روی چهره می نشیند، به راحتی جذب این مولکول ها شده و بدون کوچکترین فشاری، چشم و پوستتان از هر نوع آلاینده ای پاک شود. در کنار مولکول های کروی میسل، معمولا از مواد تغذیه کننده ای مانند گلیسیرین نیز استفاده می شود تا علاوه بر پاکسازی سلول ها، رطوبت آن را نیز حفظ کنند. میسلار واتر ها فاقد الکل و پاربن هستند و  به همین دلیل باعث بروز حساسیت و التهاب نشده و افراد با پوست های حساس نیز می توانند از آنها استفاده کنند.

ساختار کروی شکل میسل (Micelle)

چرا از میسلار واتر استفاده کنیم؟

آبرسان قوی پوست

اغلب میسلار واتر ها از ترکیبات طبیعی مانند گلیسرین به منظور ابرسانی پوست استفاده می کنند. شوینده های مواد آرایشی حاوی موادی هستند که می تواند منجر به خشکی پوست شده و رطوبت آن را از بین ببرد. اما این محصولات شگفت آور حاوی مواد طبیعی برای حفظ رطوبت و شادابی پوست هستند و ترکیبات موجود در آنها بسیار ملایم بوده و بدون ایجاد التهاب و حساسیت، عملیات پاکسازی را انجام می دهند.

آبرسانی قوی پوست با استفاده از میسلار واتر

قدرت پاکسازی بالا

این محصولات برای پاکسازی پوست از چربی، مواد آرایشی و آلودگی ها تهیه شده و علت اصلی اینکه توانسته اند تا این حد موثر عمل کنند، حضور ذرات میسل است. این مولکول ها می توانند تا عمق مناسبی از لایه های سلولی نفوذ کنند و به این شیوه لایه های زیرین را نیز پاکسازی کنند. بسیاری از مواد آلاینده قدرت نفوذ به عمق سلول ها را دارند و شوینده های معمولی فقط می توانند بخش سطحی پوست را از این مواد پاک کنند. اما میسل ها با نفوذپذیری بالای خود تمامی ذرات آلوده را از روی پوست پاک می کنند. این محصولات پر قدرت توانایی پاک کردن مواد آرایشی ضدآب را نیز دارا هستند و به همین علت بعد از آرایش های سنگین نیز می توانید روی آنها حساب کنید.

موثر در درمان آکنه

آکنه (Acne) نوعی بیماری است که به علت تجمع چربی و مواد آلوده در منافذ باز پوست و مسدود کردن آنها ایجاد می شود. میسلار واتر توانایی پاکسازی سلول های مرده و چربی را داشته و به این شیوه  مانع از بسته شدن منفذ ها می شود. همین روند، ایجاد آکنه را متوقف می سازد و با تنظیم میزان چربی پوست مستعد، از بروز حساسیت و التهاب در آن جلوگیری می کند.

درمان آکنه با استفاده مداوم از میسلار واتر

استفاده آسان و کارکرد چند منظوره

میسلار واترها در واقع جایگزینی برای بسیاری از شوینده هایی است که در انتهای روز برای پاکسازی صورت استفاده می شوند. اینکه یک محصول توانسته علاوه بر پاکسازی صورت از مواد آلوده، وظیفه آبرسانی و حفظ رطوبت و تنظیم چربی پوست را همزمان به عهده بگیرد، جای چند محصول مراقبتی را برای شما پر کرده است که می توانید به راحتی در هر زمان و مکانی از آن استفاده کنید. فقط کافی است تا با استفاده از یک پنبه یا پد، مقداری از محلول را روی صورت و چشم خود قرار دهید و بعد از لحظاتی شروع به پاکسازی کنید. این محصولات نیاز به آبکشی نیز نداشته و مواد موثر موجود در آن با باقی ماندن روی پوست، می توانند منجر به تغذیه و آبرسانی سلول ها شوند.

چه کسانی از میسلار واتر استفاده کنند؟

همه افراد می توانند از این محلول شگفت انگیز استفاده کنند. اما انتخاب یک محصول مراقبتی مناسب برای افراد با پوست های چرب و خشک کمی دشوار است. به همین منظور، ضرورت استفاده از میسلار واتر را برای این دو دسته عنوان می کنیم.

افراد با پوست چرب به خوبی می دانند که

مهم ترین نکته در روتین مراقبتی روزانه خود  این است که میزان چربی پوستشان را کنترل کنند. اشتباهی رایج در بین این افراد، استفاده از محصولاتی است که بیش از اندازه چربی صورت را پاک می کنند. این مساله منجر به تولید چربی اضافی توسط غدد چربی شده و نتیجه معکوس برایشان به همراه خواهد داشت. مسیلارها حاوی ترکیبات طبیعی ای هستند که می تواند میزان چربی پوست را کنترل کند و با این قابلیت به کمک این افراد می آید.

افراد با پوست های حساس و خشک خوب می دانند که

به پاک کننده های بسیار ملایمی برای پاکسازی احتیاج دارند که فاقد الکل و پاربن بوده و حساسیتی ایجاد ننماید. میسلار واترها پاک کننده های بسیار لطیف و ملایمی هستند و بسیاری از آنها حتی فاقد عطر بوده تا کمترین التهابی بر روی صورت ایجاد نکند. میسلار مخصوص افراد حساس باید با استفاده از پنبه به آرامی بر روی صورت کشیده شود تا با این حرکت، چربی و آلودگی را کاملا از چشم و پوست پاک کند. ترکیبات این محصولات به گونه ای است که ضمن پاکسازی، رطوبت و چربی مورد نیاز سلول ها را حفظ کرده و عملیات آبرسانی را نیز به خوبی انجام می دهد. ذرات میسل بدون نیاز به کوچکترین فشاری می توانند مولکول های چربی و آلودگی ها را به خود جذب کنند. همین مساله باعث می شود تا به پوست کوچکترین آسیبی وارد نشود و از ایجاد قرمزی، التهاب و خارش جلوگیری شود. برای خرید میسلار واتر مخصوص به پوست خود اینجا کلیک کنید.

میسلارها و عوارض جانبی!

در تهیه این محصولات تلاش شده تا حد ممکن عوامل حساسیت زا حذف شود و مشکلی در استفاده روزانه از این محصول ایجاد نگردد. هم چنین برای انواع مختلف پوست ها، میسلارهای متفاوتی تولید می شود. همین مساله باعث شده تا نگرانی ها درباره عوارض جانبی احتمالی این محصولات به حداقل ممکن برسد. اما اگر از آن دسته از افراد هستید که در انتخاب محصولات مراقبتی خود سخت گیرند، می توانید زیر نظر یک پزشک متخصص از این فرآورده ها استفاده کنید.

و سخن پایانی...

میسلار واترها محصولات مراقبتی مدرنی هستند که با بهره گیری از فناوری ذرات میسل توانایی پاکسازی پوست از هر نوع ماده شیمایی و چربی را دارا هستند. برخلاف بسیاری از پاک کننده ها، این محصولات پوست را خشک و یا آزرده نخواهند کرد، زیرا با روغن ها و مواد طبیعی غنی سازی شده اند که علاوه بر تغذیه سلول ها، وظیفه آبرسانی آن را نیز به عهده دارد. پاکسازی کامل صورت و چشم ها از هر نوع ماده آرایشی حتی انواع ضد آب، بدون ایجاد کوچکترین حساسیتی، میسلارها را در بین متخصصین زیبایی به شدت محبوب ساخته و آنها را به جزئی جدا نشدنی از فرآیند مراقبتی روزانه تبدیل کرده است.